توزیع ۳۰۰ هزار تایر تا پایان سال میان کامیونداران

 عبدالهاشم حسن‌نیا در نشست خبری نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته اظهار کرد: طی چند ماه اخیر یعنی از تیرماه تاکنون، حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با خواسته به حق رانندگان مواجه شد، در این زمینه کارگروهی تشکیل تا به موارد مربوطه رسیدگی شود.

وی در ادامه افزود: سازمان راهداری تنظیم‌گر روابط بین رانندگان، شرکت‌ها و صاحبان بار است که در این زمینه توزیع عدالت بار، اخذ کمیسیون اضافه و... مورد توجه قرار داده است. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در رابطه با توزیع بار سیستمی را در سازمان احیا کردیم تا رانندگان بتوانند مشکلات خود را اعلام کنند. حدود ۲۲ هزار شکایت به سازمان راهداری ارجاع شده که خروجی آن تعطیلی ۱۱۲۴ شرکت بوده است.

حسن نیا گفت: به تمام شکایت‌ها رسیدگی کرده‌ایم و به حدود ۸۹ درصد رسیدگی شده است.

وی با اشاره به بازدید سرزده از پایانه‌های بار، گفت: حدود پرداختی بیمه تکمیلی به حدود ۴۸ میلیارد تومان رسیده است که نشان می‌دهد توانسته‌ایم از این طریق به رانندگان کمک کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره محاسبه کرایه بر اساس تن - کیلومتر، اظهار کرد: ماتریس تعیین قیمت را با حدود ۴ میلیون عدد محاسبه کرده‌ایم، این‌که بگوییم هیچ اشکال ندارد حرف درستی نخواهد بود.

حسن نیا در خصوص واردات و توزیع تایر برای کامیون‌داران نیز گفت: از تیر ماه تاکنون ۳۵۰ هزار حلقه در اختیار کامیون داران قرار گرفته و از روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار حلقه تولید داخل در حال توزیع در کشور است.

وی از خریداری ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید راهداری طی سال جاری خبر داد و افزود: در سراسر کشور حدود ۹۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری آماده راهداری زمستانی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که به تازگی نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور مدعی شده که هیچ کدام از مشکلات کامیون‌داران حل نشده است، اظهار کرد: این حرف را قبول نداریم که کاری انجام نشده است. در شش ماه اخیر اقدامات بسیار خوبی در جهت بهبود وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای باری و رفع مشکل کامیون‌داران از سوی سازمان راهداری انجام شده است.

حسن نیا به موضوع تامین تایر اشاره کرد و افزود: حدود ۱۳۰ هزار حلقه تایر در ماه نیاز داریم؛ در ۸ ماه اخیر به این اندازه توزیع نشده و کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد که در حال مذاکره با وزارت صنعت برای حل این مشکل داریم.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری حداقل ۳۰۰ هزار حلقه تایر با قیمت دولتی در اختیار کامیون داران قرار می‌گیرد.