بررسی سوال ۴ نماینده از وزیر راه و شهرسازی

صدیف بدری نماینده مردم در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون عمران دو دستور کار داشت که دستور کار نخست بررسی عملکرد عمرانی 8 ماهه وزارت ورزش و جوانان و بررسی بودجه سال 98 این وزارتخانه با حضور وزیر ورزش بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست گزارش عملکرد پروژه‌های اجرایی در طول دولت یازدهم و دوازدهم و عملکرد 8 ماهه سال 97 ارائه شد، افزود: بیش از 4 هزار پروژه شروع شده و نیمه تمام وجود دارد که برای 3 هزار و 700 پروژه برنامه‌ریزی شده و فعالیت‌های عمرانی در این پروژ‌ه‌ها انجام می‌شود و برخی پروژه‌ها در مرحله بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی برای پروژه‌های ورزشی، ادامه داد: حدود 1400 میلیارد تومان اعتبارات وزارت ورزش و جوانان یعنی حدود 60 درصد اعتبارات استانی و 66 درصد اعتبارات ملی به این وزارتخانه اختصاص یافته است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بر اساس برنامه ششم توسعه 0.27 درصد اعتبارات ارزش افزوده در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داده می‌شد، اظهار داشت: متأسفانه دولت و سازمان برنامه و بودجه به صورت اسناد خزانه این اعتبارات را تخصیص دادند که خلاف قانون برنامه ششم توسعه بوده و باید به صورت صد درصد نقدی پرداخته می‌شد.

وی افزود: مقرر شد کمیسیون عمران بر اساس ماده 234 آیین‌نامه داخلی بررسی لازم را انجام دهد و تخلفات سازمان برنامه و خزانه را عنوان کند.

بدری ادامه داد: تخصیص پروژه های عمرانی وزارت ورزش و جوانان در سال 97 بالغ بر 600 میلیارد تومان بوده که همه آنها جذب شده است.

وی با بیان اینکه دستور کار دیگر کمیسیون عمران بررسی سوال 4 نماینده از وزیر راه و شهرسازی بود، تأکید کرد: سوالات درباره نحوه توزیع قیر بین استانها و پروژه‌های مختلف، نحوه برنامه‌ریزی برای رفع نقاط حادثه‌خیز و دوربرگردان‌های بزرگراه‌ها، نحوه توزیع عادلانه بودجه‌های عمرانی در وزارت راه و شهرسازی، تهیه اساسنامه سازمان هواپیمایی، قیمت بلیت هواپیماها و پروازهای چارتری بود که وزیر راه و شهرسازی اعتقاد دارد که پروازهای چارتری باید ساماندهی و جمع شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد که فرصت یک ماهه برای بررسی سوالات آقایان نادر قاضی پور، محمود نگهبان سلامی، محمد حسن نژاد و اسد الله قره خانی آلوستانی داده شود تا در نشستی با حضور وزیر، نماینده سوال کننده و نماینده‌ای از کمیسیون عمران سوالات مورد بررسی قرار گیرد و اگر دغدغه نمایندگان سوال کننده رفع نشد نماینده سوال کننده تصمیم بگیرد.