چرا تعرفه‌ مشترکان پرمصرف برق افزایش نیافت؟

 محمودرضا حقی‌فام با بیان این‌که این طرح در کمیسیون زیربنایی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در اختیار هیات دولت نیز قرار گرفت، اظهار کرد: احتمالا به دلیل مشغله‌ هیات دولت، تاکنون این طرح تعیین تکلیف نشده است.

وی افزود: تاکنون ابلاغیه از طرف وزارت نیرو تصویب شده و طراحی نظام تعرفه‌ای هم صورت گرفته است، به گونه‌ای که ما خود را به‌طور کامل آماده کرده‌ایم تا به مشترکان نحوه‌ی محاسبه تعرفه را اطلاع‌رسانی کنیم.

سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به این سوال که آیا قرار است قیمت تمام‌شده از مشترکان پرمصرف اخذ شود، با بیان این‌که هیچ برنامه‌ای برای اخذ قیمت تمام شده از مشترکان پرمصرف در نظر گرفته نشده است، افزود: البته باید گفت که یک نظام تعرفه‌ای پیچیده برای اخذ تعرفه از مشترکان تبیین‌شده، به گونه‌ای که هرچه مشترک، میزان مصرف خود را از الگو افزایش دهد، میزان تعرفه آن نیز افزایش می‌یابد.

حقی‌فام اظهار کرد: فرمول در نظر گرفته شده برای اخذ تعرفه از مشترکان پرمصرف، یک فرمول پیچیده است و معنی آن این نیست که معادل نرخ کل مصرف از مشترکان اخذ شود، بلکه تنها هدف این است تا یک سیگنال قیمت برای کنترل مصرف داشته باشیم که اگر این موضوع تصویب شود، قطعا در کاهش مصرف نیز شاهد تاثیرات بالایی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که قطع برق مشترکان پرمصرف نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: قرار نیست که برق هیچ‌کدام از مشترکان پرمصرف قطع شود، بلکه تنها هدف این است که سازوکاری را پیش بگیریم تا مشترکان در حد الگو، مصرف داشته باشند.

در این باره، اواسط آبان‌ماه، وزیر نیرو اعلام کرد که افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق در دستور کار هیات وزیران قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود، تا آخر فصل پاییز این مصوبه نهایی و به مردم اطلاع‌رسانی شود.