بازگشت دلار به کانال ۱۱ هزار تومان؛ رشد سکه در روز داغ بودجه

روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز تهران در چهارمین روز ماه و هفته شدت گرفت و برخی مرز‌های مقاومتی را شکست. بعدازظهر امروز سکه طرح جدید از مرز ۳.۷ میلیون، طلای آب‌شده از مرز ۱.۴ میلیون و دلار از مرز ۱۱ هزار تومان عبور کردند.

روز گذشته بازار طلا و ارز پایتخت روی مدار صعودی حرکت و نرخ‌ها رشد قابل توجهی را تجربه کردند. امروز سه‌شنبه ۴ دی‌ماه همزمان با ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس، نرخ‌های بازگشایی جهش داشتند و در ادامه شیب رشد قیمت که از ابتدای هفته آغاز شده بود، به میزان قابل توجهی افزایش یافت. به این ترتیب نرخ‌ها در بازار طلا و ارز پس از مدتی ثبات نسبی که در ماه قبل حاکم شده‌بود، رشد چشمگیری را تجربه کردند.

سکه امامی (طرح جدید) روز گذشته نهایتاً با نرخ ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان به کار خود پایان داد و امروز با نرخ ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بازگشایی شد. سکه در معاملات اولیه از مرز ۳.۶ میلیونی و بعدازظهر از مرز ۳.۷ میلیونی عبور کرد. تا لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت ۴.۳۰ بعدازظهر) سکه طرح جدید به به میانه کانال ۳.۷ میلیون تومان رسیده‌است.

سکه بهار آزادی (طرح قدیم) امروز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و ربع‌سکه نیز ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان شده‌است. سکه گرمی نیز ۶۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

مثقال طلای آب‌شده روز گذشته با نرخ ۱ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان بسته شد و امروز هر مثقال طلای ۱۷ عیار با نرخ ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان کار خود را آغاز کرد. در ادامه طلای آب‌شده به روند رو به رشد خود ادامه داد و از مرز ۱.۴ میلیونی عبور کرد. حوالی ساعت ۴.۳۰ بعدازظهر مثقال طلای آب‌شده تا میانه کانال ۱.۴ میلیونی افزایش یافت.

اونس طلا در بازار جهانی باز هم صعود کرد و به ۱۲۷۰ دلار رسید. در بازار داخلی گرم طلای ۱۸ عیار به بالای ۳۳۰ هزار تومان و گرم طلای ۲۴ عیار به بالای ۴۴۰ هزار تومان رفت.

دلار آمریکا نیز در بازار غیررسمی انتهای روز گذشته با نرخ ۱۰ هزار و ۵۵۰ تومان به کار خود پایان داد و در معاملات امروز با نرخ ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز به کار کرد و پس از ظهر وارد کانال ۱۱ هزار تومانی شد. نرخ فروش دلار در صرافی‌ها به ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان هم رسید، اما در لحظه تنظیم این خبر دلار آمریکا در بازار غیررسمی ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان است.

یورو امروز به مرز ۱۳ هزار تومان نزدیک شد و پوند انگلیس در میانه کانال ۱۴ هزار تومان قرار گرفت. درهم امارات نیز از مرز مقاومتی ۳ هزار تومان عبور کرد.