کاهش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی اجرایی نشد

 محمد طحانپور اظهارکرد: نظر مردم این است که زمانی که با افزایش قیمت ارز، قیمت کالا حدود ۲۰۰ درصد افزایش می‌یابد کاهش ۱۰ درصدی چه معنی دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان علی رغم صحبت‌های وزیر صنعت در برابر کاهش قیمت ۱۰ درصدی مقاومت می‌کنند، گفت: طی ماه‌های گذشته تولیدکنندگان کالا‌ها را به صورت نقد به واحد‌های صنفی عرضه می‌کردند، اما اکنون تمایل خود را برای عرضه مدت دار اعلام کردند که این موضوع فایده‌ای برای مصرف کنندگان ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: بازار لوازم خانگی در رکود به سر می‌برد و خریداران حاضر به خرید نیستند مگر اینکه ناچار به خرید باشند.

طحانپور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار تعمیرکاران لوازم خانگی و فروشندگان اجناس دست دوم پررونق شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا کاهش ۱۰ درصدی قیمت توسط تولیدکنندگان اجرایی شده است یا خیر، گفت: یک تا دو برند کاهش قیمت را اعمال کردند که با واکنش تند سایر تولیدکنندگان مواجه شدند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه اگر همین امروز سازمان حمایت برای قیمت گذاری لوازم خانگی ورود کند قیمت‌ها باید ۳۰ درصد کاهش یابد، تصریح کرد: کاهش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی به دلیل مقاومت تولیدکنندگان اجرایی نشد و شکست خورده است.