ادامه صف‌نشینی خریداران سهام بانکها

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یک شنبه 16 دی ماه 97 با افزایش 168 واحدی به رقم 161 هزار و 275 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 18 واحدی عدد 27 هزار و 924  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 277 واحدی به رقم  175 هزار و 971 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 122 واحدی به رقم 118 هزار و 906 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 342 واحدی عدد 320 هزار و 830 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 11 واحدی بر روی رقم یک هزار و 883 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با 152 واحد و بانک تجارت با 79 واحد و بانک صادرات با 75 افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 100 واحد،گروه مپنا با 55 واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با 48واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 573 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 481 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 165 هزار و 204 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان، کی‌بی‌سی، موتوژن، سامان‌گستر اصفهان، نفت پارس، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال و بختیاری، سیمان تهران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران متوقف ماند. 

امروز همچنین نماد معاملاتی تولیدی شیشه رازی با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام برای ۶۰ دقیقه با وقفه مواجه شد. 

همچنین آگهی عرضه بلوک ۶۷.۵۶ درصدی سهام کنترلی پتروشیمی غدیر به قیمت پایه کل بیش از یک هزار و ۷۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی شستا برای عرضه در روز سه‌شنبه ۲۵ دی‌ماه از طریق فرابورس منتشر شد. 

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، ۳۲ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از ۲۷ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد. 

در فولاد مبارکه نیز ۲۰ میلیون سهم به ارزش ۹ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت. 

همچنین بیش از ۱۴.۵ میلیون سهم ایران‌ترانسفو به ارزش کمتر از ۱۰ میلیارد تومان کد به کد شد. 

و ۲ میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

براساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملاتی کم‌حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره‌گر بود که اقبال برای جمع‌آوری سهام گروه بانکها با توجه به انتظار برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها و به سود نشستن نمادهای این گروه باعث شد تا با وجود عرضه تدریجی از سوی حقوقی‌ها اما همچنان تقاضا برای جمع‌آوری سهام در این گروه توأم با صف‌نشینی خریداران روبه‌رو شود. 

این در حالی است که تک‌سهم‌ها و شرکت‌های کوچک به لحاظ سرمایه برای بورس‌بازها جذابیت دوچندانی برای شناسایی بازدهی دارد که از آنها می‌توان به گروه غذایی‌ها،‌ لبنیات، گروه بیمه،‌ دارویی‌ها،‌ قندی‌ها و در نهایت شرکت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد.