ورود بیش از ۶ میلیون گردشگر خارجی به کشور

در جریان سفر هیئت دولت به استان گلستان بخشی از پروژه‫های گردشگری با حضور «علی‫اصغر مونسان» معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح و به‫بهره‫برداری رسید.

از برنامه‫های سفر دو روزه معاون رئیس جمهور به استان گلستان برگزاری آئین افتتاح متمرکز ۱۳ پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان در سطح استان گلستان، افتتاح ۹ هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، افتتاح ۷۰ پایگاه بوم‫گردی، افتتاح ۷۰ خانه مسافر، رونمایی از ۷۰ اثر ثبتی و افتتاح تأمین زیرساخت‫های ۹ منطقه گردشگری است.

در این سفر ۱۲ طرح گردشگری و صنایع دستی با سرمایه‫گذاری یک هزار و ۶۵۸ میلیارد تومانی کلنگ‫زنی می‫شود.

در سفر روز نخست معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آیین افتتاح از هتل آپارتمان برجیس شهرستان رامیان با حجم کل سرمایه‫گذاری 30 هزار میلیون ریال، آیین افتتاح و بهره‫برداری از هتل بزرگ الماس گلستان با مبلغ سرمایه‫گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال، آیین افتتاح از هتل آکام شهرستان آزادشهر با مبلغ سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و آیین افتتاح و بهره‫برداری از هتل انجیلو شهرستان رامیان با سرمایه‫گذاری 150 میلیارد ریالی برگزار و آیین رونمایی از ۷۰ اثر ثبتی استان گلستان برگزار شد.

همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه جمعی از معاونان سازمان و مسؤولان استانی از آثار هنرمندان صنایع دستی گلستان بازدید و با هنرمندان این بخش گفت‫وگو کرد و در جلسه شورای اداری رامیان حضور یافت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‫وگو با خبرنگاران استان گلستان، گردشگری را یکی از بخش‫های تحریم‫ناپذیر دانست.

علی‫اصغر مونسان با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده‫شده مسیر گردشگری کشور رو به رشد است، اظهار کرد: گلستان با برخورداری از ظرفیت‫های طبیعی و تاریخی یکی از استان‫های مهم در بحث گردشگری است.

وی با بیان اینکه از سوی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تلاش‫های بسیار خوبی در حوزه گردشگری صورت گرفت، یادآور شد: در ۹ ماهه نخست امسال تعداد گردشگران خارجی از 6 میلیون نفر گذشت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گردشگری تأکید کرد: به ازای هر ۵۰ میلیون تومان سرمایه‫گذاری و با دو و نیم برابر سرعت دیگر حوزه‫ها یک فرصت شغلی ایجاد می‫شود.