قیمت برنج ایرانی در بازار افزایش یافت

 محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به ذخایر مناسب انبارها، هیچ کمبودی در توزیع اقلامی نظیر برنج، روغن، شکر، حبوبات، قند و شکر و غیره به بازار وجود ندارد.

وی از رکود حاکم بر بازار اقلام اساسی خبر داد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، افراد همچنان منتظر افت قیمت اقلام در پی سقوط قیمت دلار هستند که متأسفانه تا این لحظه تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشده است.

آقاطاهر با بیان اینکه قیمت برنج ایرانی نسبت به هفته‌های اخیر ۱۵ درصد در بازار افزایش یافته است، تصریح کرد: قیمت برنج خارجی به سبب آزاد شدن ثبت سفارش یک ماه زودتر از موعد ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: هم اکنون قیمت کالا‌های دیگر همچون قند، شکر و حبوبات نه تنها نسبت به قبل افزایش نداشته، بلکه تا حدودی در بازار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هنوز بازار روغن به آرامش نرسیده است، گفت: با توجه به آنکه کارخانه‌های روغن سود چندانی برای عمده فروشی و خرده فروشی لحاظ نکردند، از این رو روغن با نرخ‌های بالاتر از درج روی محصول به مصرف کننده عرضه می‌شود و امیدواریم تجدید نظری در سود خرده فروش و عمده فروش لحاظ شود.

آقاطاهر درباره اینکه چرا سقوط نرخ دلار بر قیمت اقلام اساسی تأثیرگذار نبوده است، اظهار کرد: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی بهواردات اقلام اساسی، کاهش یا افزایش نرخ دلار تأثیری بر قیمت‌ها ندارد و تنها کالا‌هایی که از طریق قاچاق وارد می‌شوند، با افزایش یا کاهش نرخ دلار دستخوش تغییر و تحولات قرار می‌گیرند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان تصریح کرد: با توجه به ذخایر مناسب کالا‌های اساسی، پیش‌بینی می‌شود بازار شب عید همچنان در رکود و آرامش به سر خواهد برد.