بررسی حادثه بوئینگ ۷۰۷ در کمیسیون عمران

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئول اصلی بررسی قیمت‌ تولید‌ات صنعتی مانند خودرو، کمیسیون صنایع و معادن است، اظهار کرد: شورای رقابت در موضوع افزایش قیمت خودروهای سایپا، خارج از روال و توافق‌ها عمل کرده است. پیش از این، قیمت‌ها به خودی خود بالا بود و در نتیجه افزایش بهای محصولات، غیر معقول، خارج از قانون و منطق و باری بر دوش مردم است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو ناشی از عدم نظارت و کنترل قیمت‌هاست، ادامه داد: شورای رقابت، مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی مسئول این افزایش بهای خودسرانه هستند.

رضایی کوچی گفت: افزایش قیمت خودرو به طور طبیعی، اثراتی بر بهای محصولات دیگر دارد. در این فقط میان به کارگران و افراد ضعیف، سودی نمی‌رسد و کارفرما‌ها و مقام‌های بالاتر از این افزایش بهره می‌برند.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره به پیگیر‌ی‌های سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش، تصریح کرد: نزدیک به سه هفته پیش از طرف سازمان بازرسی، نامه‌ای برای تذکر به سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها نسبت به موضوع فنی فرودگاه پیام فرستاده شد؛ مشکلات این فرودگاه همچنان رفع نشده و تداوم این وضع، موجب تکرار خسارت‌های این چنینی می‌شود.

رضایی کوچی در پایان یادآور شد: روز سه شنبه با حضور مسئولان هواپیمایی کشوری درباره کیفیت فرودگاه پیام جلسه‌ای خواهیم داشت تا وضعیت این فرودگاه از نظر فنی، باند و... و حادثه بوئینگ دقیق‌تر مورد بررسی قرار بگیرد.