به گزارش افکار نیوز،اصغر مهرآبادی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه براساس برنامه ابلاغی طرح مسکن مهر باید تعداد ۹۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ساخته شود، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۸۵ هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در دست احداث است که تعداد بیشتری را نسبت به برنامه پوشش می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از این تعداد واحد، حدود ۳۹ درصد توسط تعاونی های مسکن، ۲۳ درصد توسط انبوه‌سازان از طریق عقد تفاهم نامه سه جانبه و ۳۸ درصد آنها توسط خود مالکین در دست ساخت است.

وی درخصوص افزایش قیمت زمین و مسکن اظهار داشت: افزایش قیمت زمین هم مانند سایر کالاها ناشی از عدم انطباق بین عرضه و تقاضا است، به عبارتی هنگامی قیمت زمین و مسکن افزایش می یابد که میزان تولید واحدهای مسکونی کمتر از تقاضای آن باشد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: بنابراین چنانچه دولت بنا به وظیفه خود در اصل ۳۱ قانون اساسی مبنی بر فراهم کردن زمینه لازم برای تامین مسکن کلیه افراد کشور به خصوص افراد نیازمند شرایط را به گونه ای فراهم سازد که عرضه مسکن در بازار بیش از تقاضا باشد، دولت توانسته است با افزایش عرضه مسکن قیمت آن را ثابت نگاه دارد.

مهرآبادی ادامه داد: به نظر می رسد با واگذاری و افتتاح چند مرحله از مسکن مهر در استان تهران و البرز که از این هفته شروع خواهد شد، بتوان از افزایش قیمت مسکن جلوگیری و قیمت آن را تثبیت کرد.