الزام شرکت‌های هواپیمایی به فروش بلیت هواپیما به صورت سیستمی

 رضا جعفرزاده از ابلاغ بخشنامه الزام شرکت‌های هواپیمایی به فروش بلیت هواپیما به صورت سیستمی از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی، مجاز به فروش بلیت چارتری بدون لحاظ بسته سفر نیستند و ارائه بلیت هواپیما باید مشمول ابطال و تغییر باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مبنی بر فروش بلیت پرواز‌های چارتری به صورت سیستمی و با توجه به پایش بازار و بررسی‌های صورت گرفته پیش از این، بعضا شاهد فروش بلیت پرواز‌های برنامه‌ای به صورت چارتری بوده ایم که این امر مغایر با بخشنامه‌های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی افزود: بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در ابلاغی تمامی شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرد از بهمن ماه جاری در کلیه مسیر‌ها فروش خود را به صورت سیستمی عرضه کرده و مقررات تغییر و ابطال را اعمال و در هنگام فروش بلیت به مسافران اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

جعفرزاده افزود: بر اساس این بخشنامه انجام پرواز‌های چارتری در قالب بسته‌های سفر و ترکیب هتل و پرواز منحصرا در مسیر‌های گردشگری با رعایت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتری از سازمان خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در صورت گزارش و مشاهده عدول از مقرات ابلاغی این سازمان جهت جلوگیری از ایجاد بی نظمی در فضای کسب و کار حمل و نقل هوایی و صیانت از حقوق مسافران در خصوص ارائه مجوز‌های جدید و یا تعدیل مجوز پرواز‌های قبلی شرکت‌ها تجدید نظر خواهد کرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.