آمریکا بازهم دلار قرض می‌کند!

 وزارت خزانه‌داری آمریکا انتظار دارد در سه ماهه نخست امسال، حجم کل اوراق قرضه منتشر شده از طریق بازار بدهی به ۳۶۵ میلیارد دلار برسد. در بیانیه این وزارت‌خانه هم چنین گفته شده که ۸۳ میلیارد دلار دیگر اوراق بدهی در سه ماهه آوریل تا ژوئن منتشر خواهد شد.

در سه ماهه پایانی سال گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۴۲۶ میلیارد دلار از طریق بازار بدهی استقراض کرده بود. یکی از مقامات ارشد این وزارت‌خانه گفت که تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا که به تازگی پایان یافت، تأثیر چندانی بر برنامه این وزارت‌خانه در انتشار اوراق بدهی و قرضه نداشته است.

دولت آمریکا پنج هفته پیش و به دلیل اختلاف بین دولت جمهوری خواه و مجلس دموکرات این کشور سر بودجه پنج میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی با مکزیک تعطیل شد.

به گفته اقتصاددانان، تعطیلی دولت آمریکا در هر هفته ۰.۰۴ تا ۰.۰۷ درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه آمریکا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بدان معنا که این تعطیلی در هر هفته یک میلیارد دلار هزینه به اقتصاد این کشور تحمیل می‌کند.

بنابر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، فقط در سال ۲۰۱۸ بدهی این کشور ۱.۳۷ تریلیون دلار افزایش یافته است.

تا بیستم دسامبر سال ۲۰۱۸، بدهی آمریکا به ۲۱ تریلیون و ۸۶۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۷۲۴ دلار و ۱۲ سنت رسیده است که ۱.۳۷ تریلیون دلار بیشتر از رقم ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ است.