شکوفایی صنعت خودرو پس از پیروزی انقلاب اسلامی

 سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی در حوزه خودرو  گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت خودرو به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است. خوشبختانه این صنعت توانسته در خصوص قطعات خودرو وابستگی به خارج را کمتر کند.

موتمنی با بیان اینکه صنعت خودرو قبل از انقلاب اسلامی جایگاه چندان مناسبی نداشت افزود: هر چند پس از پیروزی انقلاب اسلامیصنعت خودرو به رشد و شکوفایی دست یافته است اما باید تلاش کنیم که خودرو را با کیفیت مناسب در بازار عرضه کنیم. البته تحریم‌ها در خودکفایی این صنعت تاثیرگذار بوده است.

موتمنی بیان کرد: صنعت خودرو به لحاظ ارتباط گسترده با زنجیره‌ای از صنایع قبل و بعد از خود، صنعتی کلیدی محسوب می شود و دارای پتانسیل بالایی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی است، در ساخت خودرو مجموعه‌ تکنولوژی‌های فلزی، پلاستیکی، شیمیایی، چوب، پارچه، عایق، شیشه، الکتریکی، الکترونیکی، متالوژی، طراحی و ... دخالت دارند. به همین دلیل صنعت خودرو به لحاظ ضریب همبستگی، رتبه دوم را در بین صنایع کشور دارد.

موتمنی با اشاره به اینکه صنعت خودرو باید رقابتی شود یادآوری کرد:  با یک برنامه ریزی مناسب، می توان کیفیت محصولات خودرو را در این صنعت بالا برد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: امیدواریم صنعت خودرو بتواند به خودکفایی کامل دست یابد که این امر با همکاری مسئولان ذیربط محقق می‌بابد.

موتمنی درباره آینده صنعت و بازار خودرو گفت: اگر خودروسازان بتوانند به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای پیش فروش‌ها را به موقع تحویل دهند، بازار متعادل خواهد شد در غیر این صورت مشکلات ادامه خواهد داشت.