قیمت مرغ در تعطیلات افزایش نخواهد داشت

 محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ازثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها از ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است.

وی افزود: با توجه به تعطیلات ایام پایانی هفته پیش بینی می‌شود که اگر محدودیت ترافیکی خاصی پیش نیاید که کامیون‌ها نتوانند مازاد بر نیاز استان‌ها را به تهران برسانند، از این رو قیمت مرغ نوسان چندانی نخواهد داشت.

یوسفی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس پرورش دهندگان مرغ گوشتی با انتقاد از آشفته بازار نهاده‌های دامی بیان کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۷۰۰ تا ۴ هزار تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود که این امر بر افزایش قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه پشتیبانی امور دام تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد نهاده مورد نیاز مرغداران را تامین می‌کند، اظهار کرد: براین اساس مرغداران مجبورند که مابقی نیاز خود را با نرخ‌های بالاتری خریداری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم افزایش قیمت جوجه یکروزه، نهاده‌های دامی و سایر عوامل تولید، مرغداران برای ایام پایانی سال اقدام به جوجه ریزی واحد‌های خود کردند.

به گفته یوسفی، اگر شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به ثبت سفارش و واردات نهاده‌های دامی کند، از این رو پیش بینی می‌شود که از تلاطم بازار نهاده‌های دامی تا حدی کاسته شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پایان با اشاره به اینکه نوسان خاصی در بازار مرغ شب عید نخواهیم داشت، تصریح کرد: با توجه به روند مناسب جوجه ریزی و افزایش عرضه از ابتدای اسفند پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ برای بازار شب عید افزایش چندانی نخواهد داشت.