تلاش هندوستان برای کاهش وابستگی به واردات نفت

 هندوستان خبر دور سوم مزایده سالانه بلوک های گاز و نفت  را با توجه به سیاست های لیبرال این کشور اعلام کرد. هدف این مزایده افزایش 700 میلیون دلاری سرمایه گذاری در بخش اکتشاف به منظور کاهش وابستگی به واردات نفت است.

به گزارش بلومبرگ، بر طبق بیاینه منتشر شده از سوی وزارت نفت هندوستان، این کشور قرار است 23 بلوک نفت و گاز را در  5 منطقه معدنی تحت برنامه کلان انرژی، با صدور مجوز واگذار کند.

پیشنهاد مزایده این بلوک های نفت و گاز از روز گذشته آغاز و تا 10 آوریل ادامه خواهد یافت.  بلوک های معرفی شده، وسعتی حدود 320 هزار کیلومتر مربع خواهند داشت و شامل 10 منطقه واقع در ساحل  و یک بلوک در آبهای عمیق هستند.

دهندرا پراداهان، وزیر نفت هندوستان در کنفرانس پتروتچ 2019، در دهلی نو با اشاره به اینکه مصرف انرژی در هندوستان افزایش یافته است گفت: " ما در طی 20 سال آینده، افزایش چشمگیر تقاضای انرژی را خواهیم داشت و احتمالا نفت و گاز همچنان سوختهای برجسته در سبد انرژی جهانی باقی خواهد ماند."

هندوستان که سریعترین مصرف کننده انرژی در دنیا است بیش از 80 درصد نفت خام خود را وارد می کند، در نتیجه نیاز به یک سرمایه گذاری برای یافتن منابع جدید و افزایش تولید دارد.

در مزایده بمنظور ترغیب سرمایه گذاران، سیاست های صدور مجوز به لیبرال ها انتقال داده شده است که در یک اقدام نادر به سرمایه گذاران امکان تصیم گیری درباره انتخاب منطقه ای که می خواهند عملیات حفاری انجام دهند را می دهد. هندوستان قبل از اولین مزایده در ژانویه 2018، منابع بالقوه هیدروکربن خود را از 28 BMt ، به 42 BMt، ارتقا داده است.

در قسمت اول، هندوستان با حراج 55 بلوک، به بیش از 840 میلیون دلار معادل 60 میلیارد روپه سرمایه رسیده است و دور دوم مزایده که در 7 ژانویه انجام شد، شامل 14 بلوک به مساحت 30 هزار کیلومتر مربع بود