شرفبافی: ۲۹ هواپیمای فعال برای نوروز آماده‌اند

 فرزانه شرفبافی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از آشیانه ایران‌ایر و ساختمان کترینگ این شرکت هواپیمایی در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: آشیانه شماره دو هما در فرودگاه امام برای هواپیماهای با برد متوسط است و یکی از آشیانه‌های ایرباس مربوط به هما در فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: این آشیانه سه ماه پیش تحویل قطعی شد و تجهیزات اطفای حریق آن نیز تکمیل شد.

مدیرعامل ایران‌ایر افزود: همه چک‌های این هواپیما در حوزه مهندسی و تعمیرات را خودمان انجام می‌دهیم. هما از جمله قدیمی‌ترین ایرلاین‌های مستقر در فرودگاه امام است و تعمیرات در رده هواپیماهای سبک و نیمه سنگین در آشیانه شماره دو انجام می‌شود.

شرفبافی ادامه داد: بخشی از آشیانه ایرباس مربوط به هما در فرودگاه امام مستقر می‌شود و این موجب کاهش تیک‌آف و لندینگ (نشست و برخاست) اضافه هواپیماها بین فرودگاه امام خمینی(ره) و مهرآباد می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم سالانه ۶۰ نشست و برخاست هواپیما بین فرودگاه امام و مهرآباد با تکمیل آشیانه دو کاهش یابد.

* افزودن ۳۸۰ صندلی به ناوگان هما برای نوروز ۹۸

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه ۳۸۰ صندلی برای نوروز ۹۸ به ناوگان هما افزوده می‌شود، گفت: هما تلاش کرده است که با وجود اعمال تحریم‌ها و شرایط سختی که برای صنعت هوایی رخ داده است، با انجام دقیق و ایمن پروازهای داخلی و خارجی مانع از بروز مشکلات برای مسافران شود.

* جبران بخشی از زیان انباشته هما با افزایش سرمایه دولت در ایران‌ایر

شرفبافی با بیان اینکه زیان انباشته هما هر سال افزایش می‌یابد، گفت: این بستگی به نرخ ارز محاسباتی در پایان سال مالی دارد.

مدیرعامل ایران‌ایر افزود: در سال جاری توسط بازرس قانونی شرکت هما و سازمان حسابرسی، مطالبات احصا شد و عدد دقیق استخراج شد.

وی افزود: بخشی از زیان انباشته هما با افزایش سرمایه دولت در  ایران ایر جبران می‌شود و بدین ترتیب فشار مطالبات بانک‌ها، بیمه‌ها، برخی شرکت‌ها و فرودگاه‌ها از هما کاهش می‌یابد.

* آماده‌سازی ۲۹ فروند هواپیما برای ایام نوروز

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه هما ۲۹ فروند هواپیمای فعال دارد که برای نوروز آماده هستند، گفت: نه تنها ما که همه ایرلاین‌های داخلی در تحریم‌ها مشکل تأمین قطعات دارند.

وی ادامه داد: سیستم فروش هما، سیستمی به‌روز است.

مدیرعامل ایران‌ایر در پاسخ به سوال فارس گفت: هما هیچ پرواز چارتری ندارد و صد درصد پروازهای ایران‌ایر، برنامه‌ای هستند.

وی ادامه داد: سیستم فروش هما (گابریل) از به‌روز‌ترین و باسابقه‌ترین سیستم‌های فروش است، ضمن آنکه مسافران امکان خرید اینترنتی بلیت هما را دارند و خرید از طریق آدرس EBOOKING.IRANAIR.COM فراهم است.

* بانک عامل تسهیلات ۳۳۰ میلیون یورویی صندوق توسعه، بانک صنعت و معدن است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر میزان دریافت تسهیلات از سوی هما برای خرید هواپیماهای ایرباس و ATR گفت: ما همان رقم ۳۳۰ میلیون یورویی مصوب صندوق توسعه را داشتیم که بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل متولی ارائه این تسیهلات به هما شد.