۵ درصد کارگاه‌های صنایع دستی تعطیل شده اند

محمد عبداللهی از رکود حاکم در بازار صنایع دستی گفت: هم اکنون بازار رونق مناسبی ندارد و خرید و فروش به حداقل رسیده است که علت آن را می‌توان درصادرات و بازار هدف شناسایی کرد.

به گفته عبداللهی، صنایع دستی به کشور‌های عربی صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی در پاسخ به این پرسش که دولت چه راهکار‌ و برنامه‌هایی برای بهترشدن بازار صنایع می‌تواند مدنظر قرار دهد تصریح کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که تعداد توریسم در بازار زیاد شود چراکه این امر می‌تواند چرخه عرضه و تولید را در بازار سرعت ببخشد.

وی در ادامه درباره راهکار‌های رونق بخش در صنایع دستی  اظهار کرد: با حمایت دولت، بسته‌هایی آماده شده که می‌توان به عنوان هدایا در مراسمات ملی و مذهبی به کارکنان و  سیاستمداران داده شود که این امر می‌تواند به رونق فرهنگ صنایع دستی کمک کند.

عبدالهی در ادامه تصریح کرد: مهمترین مشکلات ما در زمینه صنایع دستی آن است که کالا‌های ساخته شده را استانداردسازی و برندسازینکرده ایم، متولیان صنایع دستی اگر می‌خواهند از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنند و بازار صنایع دستی رونق پیدا کند باید سلیقه شناسی صورت بگیرد. از سوی دیگر هم بازار مناسب برای فروش محصولات ایجاد شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی گفت: امیدواریم با حمایت‌هایی که از سوی سازمان‌های ذیربط صورت می‌گیرد صنایع دستی بتواند در بازار‌های هدف رقابت کند.

عبداللهی با اشاره به اینکه ۵ درصد کارگاه‌ها تعطیل شده اند افزود: اصلاح زیرساخت‌ها به رفع مشکلات صنایع مختلف از جمله صنایع دستیمنجر می‌شود.