تصور اشتباه دولت از تسهیلات خرید مسکن

احمد خرم وزیر سابق مسکن با بیان اینکه متأسفانه یک تفکر اشتباه در تسهیلات بانکی بخش مسکن در دولت حاکم است، گفت: تصور دولت آن است که پولی که در بانک‌ها قرار دارد برای دولت است و تصمیم گیری آن تنها در اختیار دولت است، اما مردم صاحبان اصلی پول‌ها در بانک هستند.

وی گفت: متأسفانه‌ دولت‌ها با منابع مالی موجود در بانک‌ها تسهیلاتی با نرخ‌های بالای ۱۸ درصد پرداخت می‌کنند و تصورشان آن است که با ارائه این تسهیلات مشکلات و گرفتاری‌های بخش مسکن برطرف می‌شود، اما این تصور کاملا اشتباه است.

خرم با بیان اینکه دولت باید از این تسهیلات در راستای افزایش تولید و ساخت و ساز بخش مسکن استفاده کند، افزود: دولت باید واحدهای مسکونی فرسوده و اراضی موجود را برای ساخت و تولید مسکن استفاده کند و از این طریق بتواند تولید این بخش را تقویت کند.

وزیر سابق مسکن با بیان اینکه تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن در اقتصاد و بازار کنونی مسکن جوابگو نیست، گفت: مردم باید بتوانند ۸۵ درصد قیمت مسکن را تسهیلات دریافت کنند، ولی متأسفانه هم اکنون تنها ۲۰ درصد قیمت مسکن را تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: دولت باید با اراضی و یا واحدهای مسکونی فرسوده بتواند تمام طراحی و مجوزهای لازم را دریافت کند و یک واحد آماده سکونت را در اختیار متقاضیان قرار دهد.