پزشکان در سال چه میزان فرار مالیاتی دارند؟

 عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه پس از مصوبه مجلس مبنی بر نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان فضا‌های سازی‌هایی علیه مجلس و نمایندگان صورت گرفت، گفت: اگر پزشکان اذعان دارند که مالیات می‌پردازند نباید ابایی از ذکر این موضوع در قانون و نصب دستگاه پوز داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پزشکان مالیات خود را به سازمان مالیاتی پرداخت می‌کنند، افزود: برخی از پزشکان دستگاه کارتخوان در مطب ندارد و بیمار را مجبور می‌کنند به صورت نقد بپردازد و بعضا دستگاه کارت‌خوان خود را به نام شخص دیگری ثبت می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه همه در برابر قانون برابر هستند و هیچ صنفی بر صنف دیگر برتری ندارد و مالیات بر درآمد را همه باید پرداخت کنند،ادامه داد: درحال حاضر هر ماه مالیات کارمندان از آنها کسر می‌شود و لذا پزشکان هم از این موضوع مستثنا نیستند و اینکه مصوبه را بی‌احترامی به پزشکان تلقی کنیم، کم‌لطفی در حق این مصوبه و انحراف از اهداف آن است.

گودرزی با یادآوری اینکه طبق آمار سازمان امور مالیاتی پزشکان 150 میلیارد تومان مالیات می‌پردازند، تصریح کرد: این در حالی است که براساس گزارشات سازمان امور مالیاتی پزشکان باید سالانه 700 میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند و طبق آمار مرکز پژوهش‌ها پزشکان باید 6800 میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند که میزان پرداختی آنها بسیار کمتر از آمار ذکر شده این 2 نهاد است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با ابراز اینکه شایسته نیست در جامعه‌ای که اقشار کم درآمد ماهانه مالیات خود را پرداخت می‌کنند عده‌ای که درآمد بالا دارند مالیات ندهند، گفت: در حدود 30 الی 40 هزار میلیارد فرار مالیاتی وجود دارد، اگر این مسائل اصلاح نشود نظام بودجه‌ریزی ما نظام غلطی خواهد بود.

بروجردی تاکید کرد: همه باید مالیات پرداخت کنند و جامعه پزشکان هم مستثنا نیستند و این موضوع تبدیل به قانون شد تا جلوی پزشکانی که فرار مالیاتی داشتند را بگیرد بنابراین شخصی که اهل پرداخت مالیات باشد از این مصوبه مجلس احساس نگرانی نمی‌کنند.