در دیدار وزرای صنعت ایران و تجارت عراق مطرح شد

در دیدار محمدهاشم عبدالمجید جاسم وزیر تجارت عراق و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی که امشب در تهران برگزار شد، وزیر صمت اعلام کرد: در راستای توسعه روابط تجاری بین دو کشور به زودی حسن روحانی رئیس جمهور سفری به عراق خواهد داشت.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در این دیدار مذاکراتی برای ارتقای روابط استراتژیک بین دو کشور مسلمان و همسایه انجام شد و با توجه به مرز گسترده‌ای که بین ایران و عراق وجود دارد هر دو کشور اراده به افزایش روابط تجاری دارند. 

همچنین محمدهاشم عبدالمجید وزیر تجارت عراق نیز گفت: دولت و مردم عراق قدردان جمهوری اسلامی هستند که در هنگام حضور داعش در عراق در کنار برادران مسلمان خود بودند و هم‌اکنون اراده دو کشور همسایه برای توسعه مبادلات تجاری فراوان است.

وی گفت: از رئیس جمهور ایران دعوت کرده‌ایم که به زودی به کشور همسایه عراق سفر کند.

وزیر تجارت عراق افزود: اراده دو کشور ایران و عراق بر آن است که حجم تجارت به ۲۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به مرز گسترده‌ای که بین ایران و عراق وجود دارد، گفت:‌ ایران موقعیت بسیار خوبی برای توسعه تجارت با عراق دارد و دو ملت ایران و عراق مشترکات زیاد مذهبی و فرهنگی دارند.

حجم تجارت ایران و عراق در حال حاضر حدود ۱۳ میلیارد دلار است که با اراده و کشور برای توسعه روابط این رقم در آینده به ۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.