ورود ۷۷ واگن به ناوگان ریلی برای ایام نوروز

 محمد رجبی، رئیس انجمن حمل و نقل ریلی اظهار کرد: باوجود مشکلاتی که در تأمین بودجه وجود داشت، از حدود ۲۷ ماه گذشته توانستیم تعداد واگن‌های خریداری شده جدید خود را تا پایان سال به ۵۰ واگن رسانده و به شبکه ریلی کشور اضافه کنیم.

وی به بازسازی بیش از ۶۷ واگن فرسوده اشاره کرد و افزود: علاوه بر بازسازی این تعداد واگن، با تامین بودجه نسبت به خرید ۲۷ واگن دست دوم که در شرایط مناسب قرار دارند اقدام کرده است.

رجبی به اضافه شدن تعداد ۷۷ واگن به شبکه ریلی طی دو سال گذشته با تامین منابع اشاره کرد و گفت: در آستانه سفر‌های نوروزی که اوج سفر‌های ریلی است کارمندان و نیرو‌های انسانی رجا باید با صبر و متانت میزبان خوبی برای مسافران باشند چرا که آنها پیام آوران مهر، محبت و صفا هستند.

بنابراین گزارش همچنین محمدرضا شناسنده، رئیس ستاد سفر‌های نوروزی بیان کرد: در آستانه سفر‌های نوروزی و به منظور کسب آمادگی بیشتر سر مهمانداران اعزامی در قطار‌های مسافری، جلسه هم‌اندیشی و همفکری با حضور رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی مدیرکل اعزام و خدمات راهبری و تعدادی از سرمهمانداران شرکت‌های راهبری برگزار شد.

رئیس ستاد سفر‌های نوروزی با اشاره به اقدامات زنجیره‌ای و اتفاقاتی که منجر به سیر یک قطار می‌شود، گفت: برای اینکه یک قطار برای سیر آماده شود جزئیات زیادی لازم الاجراست و افراد زیادی درگیر می‌شوند تا قطار آمادگی سیر داشته باشد.

شناسنده گفت: اگر یکی از اجزای این پروسه درست کار نکند و وظایف به‌طور صحیح انجام نشود، نتیجه کار درست نخواهد بود و زحمات یک مجموعه بر باد خواهد رفت.

رئیس ستاد سفر‌های نوروزی بخش ریلی در مورد اهمیت و جایگاه ویژه سرمهمانداران بیان کرد: چند شغل در شرکت ویترین هستند که رئیس قطار و سرمهماندار از جمله آنها است و اگر ما در این زمینه رفتار و عملکرد شایسته‌ای داشته باشیم عواید آن نصیب سازمان خواهد شد.