سهام آسیایی جهش کرد

 روز سه‌شنبه، پس از این که در آستانه رأی‌گیری پارلمان انگلستان در مورد توافق خروج از اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا با تغییرات توافق برگزیت موافقت کرد، پوند تقویت شد و سهام آسیایی جهش کردند.

رییس کمیسیون اروپا، جان‌کلود جانکر، در مورد تضمین‌های جدیدی که در توافق بروزرسانی شده برگزیت خواسته شده بود، با نخست‌وزیر ترزا می توافق کرد اما هشدار داد که قانون‌گذاران انگلستان شانس سومی برای اصلاح توافق نخواهند داشت.

پوند استرلینگ که قبل از آغاز مذاکرات جانکر و می، رشد خود را آغاز کرده بود، با امید به این که این تغییرات بتواند نمایندگان پارلمان را که روز سه‌شنبه تهدید کرده بودند دوباره به برنامه ترزا می رأی منفی دهند، راضی کند، به رشد خود ادامه داد.

پوند ۰.۵ درصد تقویت شد تا رشد دو روزه خود را به ۱.۵ درصد برساند و در نرخ برابری ۱.۳۲۱۵ در برابر دلار معامله شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، که از ابتدای امروز با رشد سهام چین و تقویت سهام انرژی با بالا رفتن قیمت نفت، حرکت صعودی خود را آغاز کرده بود، ۱.۰۸ درصد جهش کرد.

نیکی ژاپن ۱.۷۹ درصد جهش کرد، درحالی که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۸۹ درصد رشد کرد.

شاخص کامپوزیت شانگهای ۱.۱۰ درصد جهش کرد. شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ توانست ۱.۳ درصد جهش کند و به رشد ۲ درصدی دیروز خود افزود. این شاخص امسال بیش از ۲۵ درصد رشد کرده است.

شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ هم ۱.۴۶ درصد بالا رفت.

سهام استرالیا تقریباً بدون تغییر باقی ماند و ۰.۰۹ درصد پایین آمد.

در بازار ارز، شاخص دلار ۰.۲ درصد افت کرد و به ۹۷.۰۳۶ واحد رسید.

در برابر ین ژاپن، دلار ۰.۱۶ درصد تقویت شد و در نرخ برابری ۱۱۱.۳۷ واحد معامله شد.