نرخ کارمزد جایگاه داران افزایش یافت

 سیدمحمدرضا موسوی‌خواه روز دوشنبه (۲۷ اسفندماه) در نشستی با جمعی از جایگاه‌داران عرضه سوخت کشور گفت: با هماهنگی میانوزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و انجمن صنفی جایگاه‌داران، برای نخستین بار، از یکم فروردین ماه سال ۹۸ کارمزد توزیع سوخت به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: مصوبه اجرای این طرح در سال جاری با همکاری وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه در آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه کل کشور گنجانده شده است و کارمزد پرداختی بر پایه آن، به ازای فروش تا ۵۰۰ هزار لیتر بنزین ۷۵۰ ریال، به ازای فروش بالاتر از ۵۰۰ هزار لیتر بنزین ۵۵۰ ریال و برای هر لیتر نفت‌گاز ۲۲۵ ریال در هر لیتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: پیش از این کارمزد جایگاه‌داران به صورت یکجا در پایان هر ماه محاسبه می‌شد که با اجرای کامل این طرح از ابتدای سال آینده، جایگاه‌داران، کارمزد خود را سریع‌تر و همزمان با خرید سوخت دریافت می‌کنند.

موسوی‌خواه اظهار کرد: با گرفتن این تصمیم، کارمزد جایگاه‌داران به صورت کامل و ۱۰۰ درصد پرداخت خواهد شد و این مهم گامی بزرگ برای بهبود عملکرد و معیشت صاحبان جایگاه به‌شمار می‌رود.

وی همچنین از افزایش ۲۴ درصدی نرخ کارمزد سوخت جایگاه‌داران در سال ۹۸ خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان با اشاره به اقدام‌های مسئولان این شرکت به منظور پیگیری خواسته‌های این قشر زحمتکش، از زحمات و تلاش جایگاه‌داران برای همکاری مطلوب و مستمر و همچنین عرضه مطلوب و به‌موقع سوخت در کشور قدردانی کرد.