بازار پرتلاطم بلیط هواپیما در ایام عید

 حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وضعیت بازار بلیط هواپیما در ایام عید، گفت: متأسفانه شناور بودن قیمت بلیط پروازهای هوایی دست ایرلاین ها را برای بالا بردن قیمت بلیط هواپیما باز گذاشته و این مسئله تنها موجب افزایش فشار بر مسافران شده است.

تلاطمات بازار پروازهای هوایی نسبت به سال گذشته کمتر بود

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تلاطمات بازار پروازهای هوایی نسبت به سال گذشته روند بهتری را طی کرد، اما باز هم افزایش قیمت برخی بلیط ها مشکلات بسیاری را به دنبال داشت.

مکانیزم شناور شدن قیمت بلیط هواپیما نباید موجب افزایش فشار بر مسافران شود

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: شناور شدن قیمت بلیط هواپیما با هدف حمایت مالی از ایرلاین ها توسط سازمان هواپیمایی صورت گرفته، زیرا ایرلاین ها بعد از اعمال تحریم ها درگیر مشکلات اقتصادی بسیاری شده اند و سازمان هواپیمایی برای کمک به ایرلاین ها این سیستم را راه انداخته اند، اما به نظر من این شرایط و مکانیزم نباید تنها موجب افزایش فشار بر مسافران شود.

تداوم فعالیت شرکت های چارتری در پروازهای هوایی/ ایجاد انحصار در تعیین قیمت ها توسط چارتری ها

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت بلیط هواپیما، فعالیت شرکت های چارتری است، متأسفانه این شرکت ها با ایجاد انحصار در پروازهای هوایی، قیمت را به میزان دلخواه بالا می برند

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت بلیط هواپیما، فعالیت شرکت های چارتری است، متأسفانه این شرکت ها با ایجاد انحصار در پروازهای هوایی، قیمت را به میزان دلخواه بالا می برند.

خسته بند تصریح کرد: ادامه فعالیت شرکت های چارتری مغایر با وعده های وزیر راه و شهرسازی درباره محدود کردن فعالیت این شرکت ها است و وزیر مربوطه باید در این رابطه پاسخگو باشد.

ورود کمیسیون عمران به پرونده افزایش قیمت بلیط هواپیما در ایام عید

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ساماندهی بازار پروازهای هوایی جزء اولویت اصلی این کمیسیون است و قطعا در هفته آینده بعد از بررسی پرونده بحران سیل، عملکرد ایرلاین ها و تلاطمات این بازار در دستور کار قرار می گیرد.