کشتی آرای: امیدواریم بانک مرکزی بازهم مدیریت کند

 محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: بازار امروز شاهد رشد چشم گیر قیمت هاست؛ البته علت اصلی این افزایش قیمت ها خبرهای مربوط به تحریم است.

وی افزایش تقاضا را موجب افزایش قیمت ها در بازار طلا و ارز عنوان کرد و افزود: در ماه شعبان مناسبت های زیادی داریم و عقد و عروسی ها قبل از ماه رمضان بیشتر می شود به همین دلیل تقاضا برای خرید سکه ایجاد شده که موجب افزایش قیمت ارز هم شده است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که قیمت ها همچنان صعودی خواهند ماند؟ تصریح کرد: شاید دوباره بانک مرکزی مدیریت کند. سال قبل مدیریت خیلی خوبی کرد که موجب کاهش قیمت ارز شد امیدواریم اینبار هم بانک مرکزی مدیریت داشته باشد.

وی تاکید کرد که افزایش قیمت ها خیلی زیان آور است چراکه قدرت خرید مردم را کم می کند و تشدید رکود را در اقتصاد به دنبال خواهد داشت.

کشتی آرای حباب سکه را 550 تومان اعلام کرد کرد و افزود: هم اکنون اونس طلا در بازار های جهانی 1297 دلار و هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی 443 هزار و 200 تومان قیمت خورده است.

وی افزود: سکه طرح قدیم 4 میلیون و 700 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 920 هزار تومان،نیم سکه بهار آزادی  2 میلیون و 710 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 750 هزار تومان و سکه گرمی 930 هزار تومان قیمت خورده است.