ایجاد ۳۰۰ هزار شغل جدید در بخش اصناف طی سال ۹۷

  پیمان زندی با اعلام این مطلب اظهار کرد: این برنامه با هدف ایجاد اشتغال آسان و ارزان پیگیری می شود و بررسی ها نشان می‌دهد در سال 1397 نیز نزدیک به سیصد هزار فرصت شغلی در بخش اصناف ایجاد شده است.

وی این حوزه از اقتصاد را حوزه ای مهم و تاثیرگذار خواند و گفت: باید توجه داشت که بافت مدیریتی در برخی تشکل های صنفی سنتی است و تلاش می شود با سیاستگذاری لازم در مدیریت این تشکل ها ، آنها را به سوی برنامه محور بودن سوق داد.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان با تاکید بر اینکه در سال 1398، ساماندهی خدمات پس از فروش در حوزه تولید و خدمات فنی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: با توجه به گسترش علم و تکنولوژی تولید و خدمات فنی، این بخش مهم اقتصادی کشور نیازمند آموزش و آشنایی با تکنولوژی روز دنیا را دارند لذا تلاش شده با همکاری اتاق اصناف و انعقاد تفاهم نامه های مرتبط با موضوع، با آموزش و پرورش، دانگاه فنی و حرفه‌ای وزارت علوم و دانشگاه‌های علمی و کاربردی این نقیصه برطرف شود.

او تاکید کرد: با هدف گسترش صادرات ، ایجاد شرکت های مدیریت صادرات به منظور بازاریابی و تولیدات و خدمات فنی مورد توجه است چرا که بررسی ها نشان می دهد صنوف تولیدی توان مالی و اطلاعاتی معرفی محصولات، بازاریابی و صادرات را ندارند از این رو با تدارک برنامه های مذکور این مشکل حل شده و ساختار بازاریابی محصولات ایرانی در جهان تغییر خواهد کرد تا شرکت های خرد نیز توان راهیابی به بازارهای جهانی را داشته باشند.

زندی گفت: پیگیری طرح تجهیز، نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی صنفی و همچنین تامین سرمایه در گردش آنها نیز خبری مهم برای فعالان صنفی است.