افزایش حق مسکن کارگران به مصوبه دولت بستگی دارد

 علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره آخرین وضعیت حق مسکن کارگران گفت: در بهمن ماه این مصوبه به هیئت دولت رفته است.  در جلسه اول هیئت دولت در سال 98 موضوعات درباره سیل مورد بررسی قرار گرفت.  از آنجایی که ما هم معتقد هستیم که دولت باید به بحث سیل زدگان توجه کند، پیگیری نکردیم تا رسیدگی به موضوع سیل در حد کلان صورت گیرد. 

 وی ادامه داد: اما در جلسات بعدی حتماً بحث تصویب حق مسکن کارگران را بررسی خواهیم کرد. به اعتقاد من در جلسات بعدی هئیت دولت بحث حق مسکن کارگران باید تعیین تکلیف شود. تلاش ما این است که این مصوبه تا پایان فروردین ماه تصویب شود. بنابر این پیگیری ها را حتماً آغاز می کنیم.

 نماینده کارگران در شورای عالی کار بیان کرد: نحوه ی اجرای این مصوبه به مصوبه هیئت دولت بستگی دارد. ما تأکید داریم تا پایان فروردین ماه حق مسکن کارگران تصویب و در حقوق فروردین ماه آنها اجرایی شود .

در نشست شورای عالی کار در اول بهمن ماه سال گذشته مقرر شد که حق مسکن کارگران به میزان 60 هزار تومان افزایش یافته و به 100 هزار تومان برسد.این مصوبه برای اجرایی شدن نیاز به تأیید هیئت وزیران دارد اما از بهمن ماه تاکنون هنوز در هیئت وزیران بررسی و تصویب نشده است.