افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت لاستیک تریلی

داود سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک درباره بازارلاستیک گفت: طی چند روز اخیر، قیمت لاستیک تریلی افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را  تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ واحد صنفی لاستیک در تهران مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: هر زمان که عرضه و تقاضا در بازار بیشتر شود به طور قطع افزایش قیمت را می‌توان در بازار شاهد بود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، لاستیک‌های وارداتی باید نشان گواهی کیفیت اتحادیه اروپا را داشته باشند.

سعادتی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت لاستیک سواری و کامیون افزایش قیمت داشته است یا خیر افزود: درحال حاضر افزایشی قیمتی برای این‌گونه لاستیک‌ها در بازار نداریم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک تأکید کرد: در صورتی که قیمت ارز در بازار ثبات یاید، به‌طور قطع قیمت لاستیک هم در بازار به ثبات خواهد رسید.

سعادتی نژاد با بیان اینکه واردات لاستیک از کشور‌هایی همچون ژاپن، تایلند، کره و چین صورت می‌گیرد، گفت: درحال حاضر صادراتی در این صنف نداریم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک بیان کرد: لاستیک قاچاق همچنان از طریق ترانزیت و مناطق آزاد وارد می‌شود و واردکنندگان برای کسب سود بیشتر آنها را در بازار خارج از این مناطق عرضه می‌کنند. وجود لاستیک‌های قاچاق در کشور باعث برهم خوردن نظم بازار شده و به دنبال آن مشکلات زیادی را در فروش به وجود می‌آورد که برای جلوگیری از این وضعیت باید به دنبال راهکاری اساسی بود.

سعادتی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌ها توانست تاثیری بر این صنف داشته باشد، افزود: تحریم‌ها تاثیری بر این صنف نداشته و بیشتر جو روانی را در بازار داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک گفت: برنامه‌ریزی‌های مناسبی در جهت بهبود وضع لاستیک‌ها در بازار صورت گرفته که امیدواریم در جهت تحقق رونق تولید گام‌های بلندی برداشته شود.