دولت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است

 غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز ( سه شنبه 3 اردیبهشت) فراکسیون، گفت: در جلسه امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشت و به بررسی مسائل پیرامون این وزارت‌خانه پرداخته شد.

معاونین وزارت کار در استان‌های سیل زده مستقر هستند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر استان سیل زده یکی از معاونین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه فعالیت‌های وزارت‌خانه استقرار پیدا کرده است، تصریح کرد: موضوع دیگری که در نشست امروز بررسی شد شفافیت در توزیع منابع، اشتغال، اطلاع از افرادی که اشتغال غیر رسمی یا نیمه وقت دارند بود.

استانداران موظف به تمام شماری اشتغال‌های نیمه وقت شده‌اند

وی با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام وزیر سایتی ایجاد شده تا کسانی که تسهیلات دریافت می‌کنند و در میان آمار شاغلین قرار می‌گیرند مشخص شوند، عنوان کرد: استانداران موظف شده‌اند تمام شماری و راستی آزمایی اشتغال‌های نیمه وقت را انجام دهند تا شفاف سازی در این محور نیز انجام ‌شود.

بخش صنعت در اشتغال روستایی دیده نشده است

جعفرزاده با بیان اینکه موضوع دیگر که مورد بررسی قرار گرفت صیانت از اشتغال موجود، حمایت از صنایع و مجموعه‌های فعال بود تا کارگران کمتر اشتغال خود را از دست بدهند، تصریح کرد: شریعتمداری از بحث وام اشتغال روستایی گله‌مند بود که نیاز به هفت بند اصلاحی دارد، به صورت مثال بخش صنعت در اشتغال روستایی دیده نشده که مقرر شد نمایندگان مستقلین ولایی در اصلاح آن همکاری لازم را داشته باشد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت 180هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و سازمان حسابرسی نیز آن را تایید کرده است، ادامه داد: در قانون به منظور پرداخت بدهی‌های دولت بحث تهاطر مطرح شده اما اولویت تامین اجتماعی آورده نشده.

7 هزار و 100 میلیارد تومان به متقاضیلان اشتغال روستایی پرداخت شده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه اشتغال روستایی باتوجه به محاسبات جدید تسهیل نرخ ارز معادل ریالی منابع آن 18 هزار میلیارد تومان است به همین دلیل از سوی وزارت کار و کارگروه‌های تخصصی بیش از 18 هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری به بانک‌ها معرفی شده است، گفت: 9 هزار میلیارد تومان اعتبار طرح‌های روستایی در بانک‌ها به تصویب رسیده و بیش از 7 هزار و 100 میلیارد تومان به متقاضیلان پرداخت شده است.

در اجرای قانون حمایت از اشتغال روستایی و عشایری تا بهمن ماه سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان در اختیار بود که معادل 5 هزار میلیارد تومان منابع جدید نیز به آن اضافه شد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی باعنوان کرد: در اجرای قانون حمایت از اشتغال روستایی و عشایری تا بهمن ماه سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان در اختیار بود که معادل 5 هزار میلیارد تومان منابع جدید نیز به آن اضافه شد که بخش اعظم این مبلغ به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

تصمیم به افزایش مالیات در شرایط رکود نداریم

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که در شرایط رکود تصمیم به افزایش مالیات نداریم و به دنبال منابع جدید مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی هستیم، عنوان کرد: پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها یکی از درخواست‌های نمایندگان بود که وزیر اعلام کرد موافقت پرداخت رقمی را از دولت دریافت کرده‌ایم که با وصول آن به زودی با بیمارستان‌ها تسویه حساب می‌کنیم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین نمایندگان درخواست داشتند اجازه تجمعات آرام به کارگران برای طرح مطالبات آنها داده شود.