سازمان حمایت مجوزی برای افزایش قیمت تن ماهی صادر نکرد

 علیرضا رستمی درباره افزایش قیمت کنسرو اظهار کرد: هرچند کنسرو تن ماهی از جمله اقلام اولویت اول و مشمول قیمت گذاری تکلیفی و تثبیتی این سازمان و کارگروه تنظیم بازار نیست اما، واحد‌های تولیدی مکلف به رعایت ضوابط قیمت گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و درصد‌های سود و ضرایب عمده و خرده فروشی خواهند بود و در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت و یا وصول شکواییه در این زمینه موضوع مورد رسیدگی این سازمان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با استناد به مصوبه ۱۰.۶.۹۷ کارگروه تنظیم بازار گفت: کنسرو تن ماهی و محصولات مشابه مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی نبوده و قیمت آن با توجه به کیفیت، برند و نوع بسته بندی براساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و با رعایت سود و ضرایب عمده و خرده فروشی مصوب کمیسیون هیات عالی نظارت راساً توسط واحد‌های تولیدی تعیین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه، واحد‌های تولیدی باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند، تصریح کرد: در صورت ارائه شکواییه‌ای در این خصوص و یا افزایش قیمت غیرمتعارف، این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.

رستمی با بیان اینکه این موضوع پیش از این نیز به انجمن مربوطه اعلام شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراضات صورت گرفته، مکاتبات لازم با واحد‌های تولیدی ذیربط و انجمن مربوطه برای ارائه اسناد و مدارک مثبته صورت گرفته تا نسبت به بررسی عملکرد اقدام شود.

گفتنی است طی هفه گذشته مسعود بختیاری نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو در گفتگو با خبرگزاری میزان درباره افزایش قیمت تن ماهی اظهار کرده بود: افزایش قیمت تن ماهی با مجوز سازمان حمایت صورت گرفته است.

وی گفته بود: متناسب با وزن آبکش محصول، سازمان حمایت بین ۵۷ تا ۶۰ درصد مجوز افزایش قیمت صادر کرده است.