ضریب اطمینان صادرات نفت ایران افزایش می‌یابد

 سعید کوتی گفت: تلمبه‌خانه گوره C که در زمان جنگ تحمیلی دچار آسیب‌های جدی شده بود، به همت متخصصان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بازسازی و پیش‌راه‌اندازی شد. با توجه به فرسودگی تلمبه‌خانه گوره A از یک سو و افزایش ظرفیت تولید نفت در میدان‌های غرب کارون، بازسازی و احیای تلمبه‌خانه گوره C در دستور کار قرار گرفت و با وجود مشکلات مختلف به‌ویژه در تأمین قطعات و تجهیزات، این مهم محقق شد.

به گفته وی، در تلمبه‌خانه گورهC باید در مجموع چهار توربین هر یک به ظرفیت پمپاژ ۷۵۰ هزار بشکه نفت وارد مدار شود که تاکنون یک توربین به مدار آمده و راه‌اندازی این تلمبه‌خانه کلید خورده است. همچنین با به مدار آمدن سه توربین دیگر ظرف دو ماه آینده، فرآیند راه‌اندازی تلمبه‌خانه گوره C تکمیل و نهایی می‌شود.

فرصتی مطلوب برای تعمیرات تلمبه‌خانه گوره A

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه این پروژه با رعایت کامل استانداردهای فنی، عملیاتی و زیست‌محیطی اجرایی شده است، ادامه داد: سایت تلمبه‌خانه، سیستم‌های کنترل ایمنی و آتش‌نشانی و دیگر بخش‌های مرتبط نیز ایجاد و تجهیز شده‌اند.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی کامل تلمبه‌خانه گوره C در آینده‌ای نزدیک، فرصت خوبی برای انجام تعمیرات تلمبه‌خانه گوره A فراهم خواهد کرد تا با تجهیز و بهسازی هر دو تلمبه‌خانه، گستره مانور عملیاتی و ضریب اطمینان در این بخش افزایش یابد.