قیمت مسکن نزولی می شود

 سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش 36 درصدی آمار معاملات بازار مسکن در کشور، گفت: این آمار نشان دهنده کاهش گرایش و رغبت خریداران برای خرید مسکن است، در یک سال اخیر قیمت مسکن حدود 110 درصد افزایش داشته و این مسئله عملا موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است.

بازار مسکن درگیر رکود تورمی؛ قیمت مسکن نزولی می شود

اخبار اقتصادی- نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش آمار معاملات بازار مسکن در سال جاری نشان دهنده این است که این بازار در وضعیت رکود تورمی قرار دارد، حال پیش بینی می شود در این وضعیت، قیمت مسکن روند نزولی پیدا خواهد کرد.

هدایت نقدینگی به سمت بخش کشاورزی علت کاهش معاملات و خرید و فروش مسکن

یکی دیگر از عوامل و دلایل کاهش معاملات و خرید و فروش مسکن، هدایت بخشی از نقدینگی جامعه به سمت سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی است، زیرا با توجه به افزایش میزان بارندگی در کشور، اراضی کشاورزی از ظرفیت بالایی برای کشت و تولید محصولات برخوردار شده اند

وی افزود: یکی دیگر از عوامل و دلایل کاهش معاملات و خرید و فروش مسکن، هدایت بخشی از نقدینگی جامعه به سمت سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی است، زیرا با توجه به افزایش میزان بارندگی در کشور، اراضی کشاورزی از ظرفیت بالایی برای کشت و تولید محصولات برخوردار شده اند.

افضلی ادامه داد: در یک سال اخیر با کاهش ارزش پول ملی، مردم برای حفظ سرمایه خود اقدام به سرمایه گذاری در بخش مسکن کردند و این مسئله در افزایش قیمت ها و بروز تلاطم در بازار مسکن تأثیرگذار بود، حال همان سرمایه ها برای کسب سود بیشتر به بخش هایی مانند حوزه کشاورزی هدایت شده اند.

رکود تورمی بازار مسکن کوتاه مدت نیست/در سال های آتی باید شاهد تداوم وضعیت باشیم

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر من رکود تورمی بازار مسکن کوتاه مدت نبوده و عملا در سال های آتی باید شاهد تداوم این وضعیت باشیم.

کاهش تقاضا برای خرید مسکن موجب کاهش قیمت ها می شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر می رسد که با افزایش قیمت مسکن و کاهش ارزش پولی سرمایه خریداران، تقاضا برای خرید مسکن کاهش خواهد یافت، از این رو زمانی که تقاضا نباشید، عملا قیمت ها نیز کاهشی می شود.