بدون چین، هزینه شبکه ۵ جی اروپا ۶۲ میلیارد دلار بیشتر می‌شود

نتایج تحلیل‌های صنعتی که به رویت رویترز رسیده است نشان می‌دهد، ممنوعیت خرید تجهیزات مخابراتی از شرکت‌های چینی، ۵۵ میلیارد یورو (معادل ۶۲ میلیارد دلار) به هزینه شبکه ۵ جی اروپا اضافه می‌کند و باعث تأخیر در این تکنولوژی به مدت ۱۸ ماه خواهد شد.

اخبار اقتصادی- این تخمین هزینه بخشی از گزارشی است که گروه لابی صنعت ارتباطات، جی‌اس‌ام‌ای، که نماینده منافع بیش از ۷۵۰ اپراتور تلفن‌همراه است، منتشر کرده است.

جی‌اس‌ام‌ای پیش از این هم در مورد ممنوعیت کامل هوآوی ابراز نگرانی کرده بود، چراکه محصولات این شرکت توسط طیف گسترده‌ای از اپراتورهای اروپا مورد استفاده قرار دارد.

تخمین زده می‌شود با ممنوعیت کامل خرید تجهیزات از هوآوی و همتای چینی دیگر آن، زی‌تی‌ای، کل هزینه‌های اضافی برای پیاده‌سازی شبکه ۵ جی در اروپا، بالغ بر ۵۵ میلیارد یورو شود.

این دو تأمین‌کننده چینی، روی هم رفته ۴۰ درصد از سهم بازار اروپا را در دست دارند.

در این گزارش آمده است: نیمی از این هزینه اضافی، ناشی از تأثیر منفی حذف شرکت‌های چینی از بازار اروپا بر قیمت‌ها خواهد بود، که به علت از دست رفتن رقابت در بازار تجهیزات موبایل، اتفاق خواهد افتاد.

به علاوه اپراتورها باید قبل از پیاده‌سازی شبکه ۵ جی، زیرساخت‌های موجود را هم جایگزین کنند.

همچنین در این گزارش آمده است که با این اقدام، ۱۸ ماه در پیاده‌سازی تکنولوژی ۵ جی در اروپا تأخیر به وجود می‌آید و در نتیجه، نفوذ این تکنولوژی در اروپا نسبت به آمریکا، تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۵ درصد کمتر خواهد شد.