نقشه دشمن برای فلج کردن اقتصاد و تعطیلی کارخانه‌ها نقش بر آب شد

 رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: نباید در ملت ایجاد نا امیدی شود، البته ایراداتی هم وجود دارد و ما منکر این موضوع نیستیم، اما نباید برای اینکه یک شخص یا یک دستگاه خاص زیر سوال برود، ملت را نا امید کرد.

اخبار اقتصادی- وی با اشاره به فشارهای اقتصادی وارد شده به دولت و مردم توسط دشمن، تصریح کرد: نقشه دشمن برای فلج کردن اقتصاد کشور و تعطیلی کارخانه‌ها به لطف الهی نقش برآب شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال هفت محور کاری مهم برنامه ریزی شده است، گفت: این محورها در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت خارجی، تجارت و بازرگانی داخلی، فناوری، مباحث مالی و مباحث مربوط به کسب و کار هستند که حوزه بازرگانی داخلی ۱۲ زیربرنامه مهم را در برمی‌گیرد.

رحمانی با تاکید بر اینکه صادرات به ویژه به کشورهای همسایه اولویت مهمی در سال ۹۸ است، افزود: صادرات باید به درستی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی اصناف، تصریح کرد: از اصناف در این مراسم خواستیم تا درخصوص کنترل قیمت‌ها در بازار و جلوگیری از فروش کالاهای قاچاق با ما همکاری داشته باشند.

‌وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه هدف گذاری اشتغال‌زایی ۲۵۰ هزار نفری سال گذشته در حوزه اصناف محقق شد، گفت: سال گذشته صدور پروانه‌های صنفی ۱۲ درصد افزایش یافت و در همین ۲ ماهه امسال نیز بیش از ۶ درصد در صدور پروانه‌های صنفی افزایش داشتیم.

‌یادآور می‌شود در این جلسه تحولات و نوسانات صادرات و واردات در سال ۱۳۹۷ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.