تکمیل واحدهای مسکن مهر در دستور کار دولت

 مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی یک هدف بزرگ را برای مردم و کارکنان نیرو‌های مسلح دنبال می‌کند، گفت: در این دوره از مدیریت بحث تولید مسکن و راه اندازی جریان عرضه و تولید مسکن یک هدف بزرگ دولت به شمار می‌رود و ما سعی داریم با اجرای این سیاست در تمام نقاط کشور ضعف‌های موجود را برطرف کنیم.

اخبار اقتصادی- وی تصریح کرد: سعی شده طرح اقدام ملی مسکن در تمام مناطقی که ضعفی در حوزه مسکن وجود دارد از جمله سواحل مکران تا نقاط مرزی کشور اجرا شود و ما هم اکنون برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت دوازدهم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

حسینی تاکید کرد: در دولت دوازدهم تکمیل واحد‌های مسکن مهر جزء موضوعات و اولویت‌های بعدی ما به شمار می‌رود و ایجاد و راه اندازی طرح‌های عمرانی روستا در حوزه راه و مسکن، سومین اولویتی است که دولت در این بخش در دستور کار خود قرار داده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها به عنوان مهمترین طرح مسکنی دولت در روستا‌ها است که بنیاد مسکن ساخت و اجرای آن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: یکی از نقاط مهمی که وجود داشت اراضی نیرو‌های مسلح در داخل شهر‌ها بود که ما سعی کرده‌ایم با استفاده از این اراضی و تغییر کاربری آن‌ها بتوانیم این ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را احداث کنیم.

حسینی اظهار کرد: نگاه به این فضا‌ها باید تغییر کند و ما امیدواریم با احداث فضای سبز و همچنین استفاده از معماری ایرانی- اسلامی شاهد ترکیب جمعیتی جدیدی باشیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در مذاکراتی که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع انجام شده تمامی ظرفیت‌های این مناطق شناسایی شده و خوشبختانه نتایج این جلسات مورد موافقت وزارت دفاع هم قرار گرفته است.

وی یادآوری کرد: در اجرا و ساخت این واحد‌ها از ظرفیت‌های بنیاد تعاون هم استفاده خواهیم کرد.

حسینی با اشاره به اینکه به دنبال انتقال و یا تفکیک جمعیتی در این طرح نیستیم، گفت: سربازان و نیرو‌های مسلح جزء اقشار بسیار مهم جامعه به شمار می‌روند و رئیس جمهور هم بر موضوع ایجاد سرپناه برای مردم تأکید دارد در نتیجه از این ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا از تفکیک جمعیتی به ترکیب جمعیتی دست یابیم و بتوانیم با ایجاد امنیت یک ساختار فرهنگی جدیدی را در حوزه مسکن ایجاد کنیم.