آخرین وضعیت عرضه و قیمت میوه‌های تابستانه در بازار

 اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: قیمت برخی اقلام میوه نسبت به هفته گذشته همچون هندوانه ۲۰۰ تومان کاهش و هلو یک هزار تومان افزایش داشته، نرخ سیب زمینی تغییری نداشته و همچنان بالاست.

اخبار اقتصادی- وی نرخ هر کیلو انگور یاقوتی را ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم آلبالو ۸ تا ۱۲ هزار، آلو شابلون ۹ تا ۱۳ هزار، توت سفید ۵ تا ۸ هزار، توت فرنگی سنندج ۷ تا ۱۲ هزار، توت فرنگی کرج ۱۰ تا ۱۸ هزار، خیار بوته‌ای ۲ تا ۴ هزار، موز ۹ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، طالبی ۲ تا ۴ هزار، طالبی شاه پسند ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، ملون ۲ تا ۴ هزار و هندوانه یک هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌های تابستانه افزود: هم اکنون هر کیلو زرد آلو با نرخ ۵ تا ۱۲ هزار، سیب گلاب ۱۲ تا ۲۰ هزار، شلیل شبرنگ ۱۰ تا ۱۵ هزار، گوجه سبز برقان ۵ تا ۱۲ هزار، گوجه سبز شمال ۳ تا ۷ هزار، گیلاس تکدانه ۱۴ تا ۲۲ هزار، گیلاس صورتی ۱۰ تا ۱۴ هزار و هلو ۵ تا ۱۲ هزارتومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو بادمجان قلمی را ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، برگ مو ۵ تا ۱۶ هزار، پیاز زرد یک هزار تا ۲ هزار و ۸۰۰، پیاز شیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار، سیب زمینی نو ۵ تا ۷ هزار، غوره آبگیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، غوره عسگری ۶ تا ۱۰ هزار، فلفل تند ریز ۶ تا ۱۰ هزار، فلفل دلمه سبز ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و فلفل شیرین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کرفس ۲ تا ۴ هزار، کلم بروکلی ۸ تا ۱۳ هزار، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، لوبیا سبز ۱۰ تا ۱۳ هزار و هویج ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

کارگر نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن را ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به دلایل گرانی هویج در روز‌های اخیر گفت: قیمت هویج در مقطع تابستانه به سبب ازدیاد تقاضا و کاهش کشت در روز‌های اخیر نسبت به یک ماه گذشته ۲ هزار تومان افزایش داشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های تابستانه نداریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید، نه تنها در توزیع محصولات باغی کمبود نداریم بلکه با مازاد تولید مواجه هستیم، ضمن آنکه قیمت محصولات باغی به سبب تورم بخش کشاورزی و افزایش هزینه‌های تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل طبیعی است.