دولت هنوز جنگ اقتصادی را جدی نگرفته است

 عزیز اکبریان امروز با حضور در مراسم روز ملی صنعت و معدن با اشاره به اینکه مدام از جنگ اقتصادی صحبت می‌شود اما گویا دولت هنوز این موضوع را جدی نگرفته اظهار داشت: آقایان ما با کاهش مواد اولیه روبرو هستیم. سال گذشته مواد اولیه 23 درصد کاهش پیدا کرد و اگر این روند ادامه پیدا کند بسیاری از واحدهای تولیدی مجبور به تعطیلی خواهند بود چرا این موضوع را جدی نمی‌گیرید؟

اخبار اقتصادی- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هزینه‌های تولید نیز 65 درصد افزایش یافته است افزود: مدام صحبت می‌شود که ما تحریم‌ها را دور زده‌ایم، اما به روشنی نمی‌گویید چگونه مشغول دور زدن تحریم‌ها هستید. بی‌ثباتی نرخ ارز ریسک سرمایه‌گذاری را افزایش داده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی و حتی خارجی تمایلی به سرمایه‌گذاری در کشور ما را ندارند و به سمت کشورهای ترکیه، عمان و عراق رفته‌اند. افزایش قیمت‌ها وکاهش حجم صادرات امروز واحدهای صنعتی را با مشکلات متعددی روبرو ساخته است.

اکبریان خطاب به مهمانان حاضر در مراسم روز ملی صنعت و معدن گفت: خود این آقایان که در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند از بخشنامه‌های صادراتی مختلف بانک مرکزی سر در نمی آورند. به نظر می‌رسد بانک مرکزی باید با برگزاری جلسات مختلف سخنان صادرکنندگان را بشنود.

وی گفت: با این اوضاع هیچ وقت سرمایه به سمت تولید هدایت نخواهد شد. می‌گویند 27 درصد تسهیلات را به واحدهای صنعتی پرداخت کرده‌ایم در حالیکه واحدهای تولیدی به بیش از این درصدها در بخش تسهیلات نیازمندند. چرا پوز صنعتی می‌دهید اما جیب آفریقایی دارید؟

اکبریان با اشاره به اینکه جلسات مختلفی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان‌های مختلف برگزار شده است گفت: هنوز این جلسات به سرانجام نرسیده و فقط آقایان دور یک میز جمع می‌شوند و وقت می‌گذرانند. آقای ظریف در این مراسم حضور داشتند ای کاش می‌گفتند سفارتخانه‌ها در حوزه فعالیت‌های تولیدی چه اقداماتی را انجام داده‌اند؟ چرا تیم اقتصادی دولت جزیره‌ای عمل می‌کند؟

وی تاکید کرد: همه منتظر یک معجزه در مذاکرات هستند در حالیکه خود رهبری تاکید کردند که منتظر معجزه‌ای نباشید. باید یک برنامه 5 ساله بلند مدت برای رفع مشکلات پیش روی صنعتگران در شرایط تحریم تدوین شود. آقایان دنبال مذاکرات نباشید.