آیا صرافی های کلاهبردار مجوزی برای فعالیت در سامانه نیما داشته اند؟

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به خالی‌فروشی و کلاهبرداری برخی صرافی‌های مشهور در سامانه نیما، گفت: بانک مرکزی باید توضیح دهد که این صرافی ها مجوز فعالیت در سامانه نیما داشته اند و آیا با این مجوز خود در مکانی مستقر بوده اند یا خیر؟.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید مشخص شود که صرافی هایی که با حضور در سامانه ی نیما اقدام به کلاهبرداری کرده اند همانند برخی شرکت ها  کاغذی بوده اند یا خیر؟

چرا بانک مرکزی نظارت کافی بر صرافی های فعال در سامانه نیما نداشته است؟

اخبار اقتصادی- وی با اشاره به تلاش بانک مرکزی برای ثابت نگه داشتن بازار ارز، ادامه داد: با توجه به اینکه بانک مرکزی تلاش کرده قیمت ارز را متعادل نگه دارد، عده ای تلاش می کنند که به امر مراودات اقتصادی اعم از صادرات و واردات لطمه بزنند و موضوع صرافی های کلاهبردار در سامانه نیما نیز یک طراحی از سوی همین افراد است.

بانک مرکزی باید توضیح دهد که چرا نظارت کافی بر صرافی های فعال در سامانه نیما نداشته است و آنها توانسته اند آزادانه از واردکنندگان کلاهبرداری کنند

حاجی دلیگانی تاکید کرد: بانک مرکزی باید توضیح دهد که چرا نظارت کافی بر صرافی های فعال در سامانه نیما نداشته است و آنها توانسته اند آزادانه از واردکنندگان کلاهبرداری کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیامدهای تخلفات برخی افراد در سامانه های دولتی بر افکار عمومی، تصریح کرد: یکی از عواقب این اقدامات عدم اعتمادی است که نسبت به سیستم های این چنینی ایجاد می شود و این نوع تخلفات و کلاهبرداری ها اعتماد عموم در جامعه را سست می کند، در حالی که اطمینان خاطر مردم در این فضاها اصل و پایه است.