توصیه های جدید درباره خرید و فروش مسکن مهر

 ‎ علی اصغر جاودان فر با اشاره به اینکه فروش واحد های مسکن مهر خارج از مجرای قانونی و مورد تایید شرکت عمران موجب مشکلاتی شده است، گفت: با توجه به گستردگی پروژه ملی مسکن مهر پردیس با بیش از ۸۲ هزار واحد مسکونی و اطلاع رسانی ها و هشدارهای مکرری که قبلا به متقاضیان و خریداران مسکن مهر در خصوص نحوه قانونی نقل و انتقالات ثانویه داده شده است، همچنان شاهد مواردی هستیم که به دلیل بی دقتی و عدم توجه به سازوکار قانونی، بسیاری از خریداران را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

اخبار اقتصادی- ‎وی افزود: متاسفانه افرادی هستند که بدون توجه به هشدارهای شرکت عمران پردیس مبنی بر فاقد ارزش و غیر قابل استعلام بودن، صورت جلسات تک برگ انتخاب واحد که هیچ گونه اعتبار مالی ندارند را با پرداخت رقم های بسیار بالا به امید اینکه صاحب خانه می شوند خریداری می کنند.

وی ادامه داد: اما در برخی موارد پس از مراجعه به مسکن مهر متوجه این موضوع می شوند که واحد خریداری شده وجود خارجی ندارد و یا صورت جلساتی که خرید و فروش بر اساس آن صورت گرفته ؛ جعل شده و یا واحد مذکور به چندین نفر فروخته شده و دارایی و سرمایه خود را از دست داده اند در صورتی که اگر بر اساس اطلاعیه شرکت عمران عمل می‌کردند و قبل از هر گونه خرید و فروش به مسکن مهر مراجعه می کردند قطعا متضرر نمی شدند.

‎جاودان فر گفت: مشاهدات ما از فضای حاکم بر بازار خرید و فروش غیر قانونی مسکن مهر حاکی از آن است که در برخی موارد شاهد مراجعه خریداران با دفترچه هایی خارج از عرف و تایید شرکت عمران هستیم که ادارات یا موسسات مختلف با چاپ آن و درج مشخصات نامعلوم یک واحد اقدام به فروش و یا پیش فروش آن می کنند.

مدیر مسکن مهر پردیس افزود:این درحالی است که این دفترچه ها و قراردادها فاقد اعتبار در شرکت عمران پردیس می باشد و شرکت عمران هر گونه خرید و فروش خارج از سامانه نقل و انتقال ثانویه مسکن مهر را تایید نمی کند و نمی تواند نسبت به این دفترچه ها ترتیب اثر دهد.

‎*توصیه هایی درباره خرید واحدهای مسکن مهر

مدیر مسکن مهر پردیس به کسانی که قصد خرید واحدهای مسکن مهر را دارند توصیه کرد که حتما واحد مورد نظر را بر اساس دفترچه 5 برگی شرکت عمران و از طریق سامانه نقل و انتقالات ثانویه مسکن مهر خریداری کنند و قبل از انجام هر معامله ای استعلام واحد را از شرکت عمران دریافت کنند و در صورت حصول اطمینان با مراجعه به واحد نقل و انتقال با طی مراحل قانونی نام مالک جدید را در صفحه نقل و انتقال ثبت کنند.

‎وی افزود: صورتجلسه های تک برگی و حتی فیش های واریزی هیچ اعتباری جهت خرید و فروش واحد های مساکن مهر را ندارند چرا که مشاهده شده افراد در برخی وارد به دلیل عدم اطلاع مردم از نحوه نقل و انتقال هر کدام را بصورت جداگانه فروخته اند و افراد مال باخته پس از مراجعه به مسکن مهر متوجه این کلاهبرداری شده اند.

جاودان فر گفت: توصیه ما به متقاضیان خرید و فروش مسکن مهر این است که حتما ضمن توجه به اطلاعیه های شرکت عمران در خصوص نقل و انتقالات توجه کنند که تنها مرجع خرید واحدهای مسکن مهر دفترچه های 5 برگی شرکت عمران پردیس و ثبت در سامانه نقل و انتقال ثانویه است.