تولد واحد‌های جدید مسکونی شفا بخش التهابات بازار مسکن

 محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد:  دولت اگر سیاست تولد مسکن را ادامه دهد می‌توانیم شاهد بهبود وضعیت بازار مسکنباشیم، در صورت عملکرد مستمر و قوی دولت در سیاست های عرضه و تقاضای مسکن حتما می توانیم شاهد شکست حباب قیمتی مسکن باشیم.

اخبار اقتصادی- وی افزود: قیمت‌هایی که هم‌اکنون برای واحد‌های مسکونی در تهران اعلام می‌شود غیر واقعی است و باید با عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و همچنین واحد‌های مسکن مهر این حباب قیمتی را بشکنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه مشاوره‌های غلطی به دولت جهت بهبود وضعیت بازار اجاره ارائه می‌شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی معتقد است که نباید وارد بازار اجاره شود و باید این بازار به دست خود مردم هدایت شود که این سیاست کاملا اشتباه است.

رضایی کوچی افزود: زمانی دولت وزارت راه و شهرسازی نباید وارد بازار اجاره شوند که شرایط در این بازار کاملا عادی باشد، اما هم اکنون شرایط بازار مسکن و اجاره ویژه است و نیازمند ورود جدی دولت برای کنترل و جهت‌دهی هاست.

او می گوید: به دلیل اینکه در سال‌های اخیر تولید مسکن کاهش  پیدا کرده است  این بازار دچار بحران مقطعی شده است  در نتیجه باید با ورود دولت و اجرای سیاست‌های مناسب قیمت‌ها را در این بازار کاهش دهیم.