تحریم داخلی بیشترین ضربه را به صنعت خودرو وارد کرد

مازیار بیگلو در مراسم افتتاح آزمایشی خط تولید پژو ۳۰۱ اظهار کرد: این پروژه نخستین پروژه‌ای است که مبنای انتخاب سازندگان آن بر اساس ماژولیک بود و با بیشترین سطح خودکفایی تولید آن آغاز شد.

اخبار اقتصادی- دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو با بیان اینکه نوع پیگیری این پروژه خاص بود و سال‌ها بود که هم افزایی به این شکل نداشتیم، افزود: در زمان سختی برای قطعه سازان و خودروسازان ساخت این پروژه آغاز و به نتیجه رسید.

وی گفت: برای نخستین بار در زمان آغاز تولید یک خودرو هیچ شریک خارجی وجود ندارد و این مایه مباهات است.

بیگلو با بیان اینکه تحریم ها موثر نبودند و توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم تاکید کرد: آن قدر که از تحریم داخلی ضربه خوردیم از تحریم‌های خارجی ضربه به ما وارد نشد.

بیگلو با بیان اینکه برای تولید نیاز به نقدینگی داریم خاطرنشان کرد: بانک مرکزی مصوبه پرداخت تسهیلات را اجرایی نکرده و این موضوع ارتباطی به تحریم ندارد.

وی با اشاره به انتقاداتی که به صنعت خودروسازی مبنی بر ارز بر بودن آن می رود، گفت: این وابستگی به دلیل همکاری نکردن صنایع زیرساختی است و ما تقصیری نداریم.

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو با بیان اینکه صنعت خودرو نقطه اتصال ۶۰ بخش صنعتی و خدماتی است، گفت: برای خودکفایی نیاز به همکاری این ۶۰بخش داریم.

بیگلو تاکید کرد: برای خودکفایی نیاز به کمک وزارت صنعت، نفت و بانک‌ها داریم، اگر شرایط مهیا باشد علاقه‌ای به واردات بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز نداریم.