ضرورت دریافت خسارت مالی از بریتانیا به دلیل توقیف نفتکش

 حسینعلی حاجی‌دلیگانی  درخصوص ضررهای مالی توقیف نفتکش گریس۱ ایران توسط بریتانیا، گفت: با توجه به تاکید آمریکا به ادامه تحریم‌ها، بریتانیا با هدف جلوگیری از جدایی کشورها از امریکا و به نوعی خوش‌خدمتی به این کشور اقدام به توقیف نفتکش ایرانی کرد.

دریافت خسارت از بیمه‌گذار نفتکش نیازمند اطلاع دقیق از مفاد قرارداد است

اخبار اقتصادی- نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئله دریافت خسارت از بیمه‌گذار نیازمند اطلاع دقیق از مفاد قرارداد است، افزود: توقیف نفتکش گریس۱ ایران در حیطه تحریم‌ها جای می‌گیرد و احتمالا این مهم خارج از مسئولیت بیمه‌گذار است، اما امکان اینکه شرکت نفت مشکلات تحریمی را در بیمه کشتی نفتی لحاظ کرده باشد وجود دارد، لذا نیاز است از مفاد دقیق این قرارداد مطلع شده و براساس آن تحلیل و تصمیم‌گیری کرد.

تحریم نفتی ایران مصوبه سازمان ملل را ندارد

حاجی‌دلیگانی با یادآوری اینکه تحریم نفتی ایران مصوبه سازمان ملل را ندارد و صرفا تحریم یکجانبه آمریکا است لذا مشروعیت ندارد، افزود: به نظر می‌رسد دولت حاکم بر بریتانیا هم در مساله خروج از اتحادیه اروپا با موافقت اکثریت روبه‌رو نیست و اتحادیه اروپا را از دست می‌دهد، از این رو با انجام این اقدام غیرقانونی در پی نزدیکی به ایالات متحده است.

وضعیت صادرات نفت هر روز در حال بهتر شدن است

وی با بیان اینکه توقیف کشتی نشان داد آمریکا در مقابله با ایران تنها شده و برخی از کشورها را وادار به همراهی با خود می‌کند، ادامه داد: ایران باید در این شرایط برای حفظ بازارهای خود تلاش کند و خوشبختانه وضعیت صادرات نفت هر روز در حال بهتر شدن است.

امکان شکایت حقوقی و پیگیری توقیف کشتی گریس1 در مجامع بین‌المللی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس، با بیان اینکه امکان شکایت حقوقی و پیگیری توقیف کشتی گریس1 در مجامع بین‌المللی برای صاحبان این نفتکش وجود دارد، افزود: باید در شکایت از بریتانیا خسارت مالی که به واسطه چندین روز پهلو گرفتن این نفتکش با یک میلیون بشکه محموله نفتی به وجود آمده طلب شود.