قیمت جهانی گاز ارزان خواهد ماند

باب دادلی، مدیرعامل شرکت BP در کنفرانس اعلام نتایج مالی این شرکت با بیان این مطلب، افزود: قیمت گاز برای تحویل فوری در بازار آسیا در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ به دلیل کندی رشد تقاضا در شمال شرقی آسیا به خصوص چین، کاهش پیدا کرده است.

اخبار اقتصادی- طبق ارزیابی قیمت "اس اند پی گلوبال پلاتس"، شاخص قیمت LNG برای تحویل فوری در آسیا از بیش از ۱۲ دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتیش، به ۴.۲۶۳ دلار کاهش پیدا کرده است.

قیمت گاز اروپایی هم از ابتدای سال به دلیل عرضه بالا و آب و هوای گرم‌تر، کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

دادلی با اشاره به رویدادهای ژئوپلیتیکی مانند تحولات منطقه خاورمیانه و تنش‌های تجاری آمریکا و چین، اظهار کرد: قیمت‌ها به دلیل شرایط عرضه و تقاضای جهانی پرنوسان مانده‌اند.

با این حال، برایان گیلواری، مدیر مالی شرکت BP اظهار کرد: معاملات در سه ماهه اول و دوم امسال قوی بود و نوسان فعلی، فرصت‌هایی را برای کسب و کار تجارت گاز این شرکت ایجاد کرد.

درآمد مربوط به قراردادها با مشتریان در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۱۰.۶۱ میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش پلاتس، در مجموع تولید گاز شرکت BP در نیمه اول سال ۲۰۱۹ با وجود رشد تولید در آمریکا، بر مبنای سالانه ۵.۷۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۲۰.۲ میلیون متر مکعب رسید.