دولت کارهای مهمتر از حذف ۴ صفر دارد

  کیوان کاشفی اظهار کرد: این کار اگرچه به‌خودی‌خود کار بدی نیست اما جامعه کشور اکنون برای پذیرش حذف صفر از پول ملی به اجماع نرسیده است.

اخبار اقتصادی- رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه این کار ممکن است اثرات مثبتی مانند بهبود حساب‌های مالی را نیز به‌همراه داشته باشد، ادامه داد: باوجوداین، نمی‌توان پیامدهای منفی این اقدام مانند هزینه زیاد موردنیاز برای تعویض پول کشور و... را نیز نادیده گرفت.

کاشفی اضافه کرد: از سوی دیگر حذف چهار صفر از پول ملی هیچ تأثیری بر بهبود قدرت خرید مردم نخواهد داشت و حتی ممکن است در ابتدای امر به‌دلیل شرایطی که در گرد کردن ارقام خرد به‌سمت بالا رخ می‌دهد به افزایش قیمت‌ها نیز تا حدودی دامن بزند.

او با اشاره به اینکه مجموع این موارد نشان می‌دهد که این تصمیم بسیار عجولانه است ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی بررسی جامع‌تری روی این لایحه انجام دهد.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران، حذف صفر از پول ملی را مستلزم وجود ثبات اقتصادی در کشور دانست و عنوان کرد: اکنون‌که ثبات اقتصادی نداریم دولت ابتدا به‌فکر ایجاد ثبات در اقتصاد کشور باشد نه اینکه صورت‌مسئله مشکلات را پاک کند.

کاشفی ادامه داد: امروز دولت کارهای اقتصادی مهم‌تری دارد که باید به آن بپردازد که مهم‌ترین آن کنترل نقدینگی افسارگسیخته در کشور است.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه رشد روزانه نقدینگی در ایران از مرز هزار میلیارد تومان گذشته است، گفت: این میزان رشد نقدینگی که زمینه‌ساز تورم 40 تا 50 درصدی در کشور است اجازه هیچ ثبات اقتصادی را نمی‌دهد و ابتدا باید فکری به حال این موضوع کرد.

او ابراز کرد: به‌علاوه پیش از چنین تصمیم‌هایی باید به‌فکر اصلاح نظام بانکی کشور نیز بود چراکه باوجوداین سیستمی، باز هم در بسیاری از شاخص‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد.