پیش بینی کسری بودجه ۱۰۰ هزار میلیاردی در سال ۹۹

عباس پرهیزگاری گفت: وقتی دولت از یک طرف صندوق توسعه ملی را خالی کرده و از آن طرف انبوه اوراق مالی منتشر و استقراض می کند و هیچ اقدام اصلاحی را نیز انجام نمی دهد، باز هم در سال بعد شاهد فوران مشکلات خواهیم بود و روند برداشت از صندوق در صورت داشتن منابع و در دسترس بودن این منابع، همچنان تداوم می یابد.

اخبار اقتصادی- ​وی اظهار داشت: در حال حاضر اما و اگرهایی در خصوص در دسترس بودن منابع صندوق برای بانک مرکزی مطرح است و اینکه این منابع تبدیل به پایه پولی خواهد شد که در این صورت قطعا شاهد آثار تورمی شدیدی در جامعه خواهیم بود.

پرهیزگاری یادآور شد: در صورت تداوم همین روند، طبق پیش بینی ها در سال ۹۹ کسری بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی خواهیم داشت و این چرخه همین طور ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بدون انجام اقدامات اصلاحی نمی توان کار را جلو برد، گفت: بر اساس پیش بینی بسیاری از مراکز پژوهشی، فشار تحریم ها به مدت ۶ سال ادامه خواهد داشت اگر برای بلندمدت برنامه ریزی نکنیم اتفاقاتی می افتد که خوشایند کشور نخواهد بود.

پرهیزگاری با اشاره به اینکه تمام توان کشور باید برای انجام اقدامات اصلاحی تجهیز شود، اظهار داشت: از جمله اولویت های اصلاحی، می توان به حوزه مالیاتی اشاره کرد زیرا ظرفیت بسیاری برای درآمدزایی در این حوزه داریم.