به گزارش افکار نیوز به نقل از شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت (شاتا)؛ معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت در توسعه بازرگاني داخلي، از عرضه گسترده گوشت گرم و منجمد در شبکههاي توزيعي با قيمت تعادلي خبر داد و افزود : پيش بيني مي شود که روزهاي آينده قيمت گوشت قرمز روند نزولي داشته باشد.

محمدعلی ضیغمی با اشاره به تغییر قیمت گوشت قرمز و افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال، گفت: به منظور تعدیل قیمت و کنترل عرضه و تقاضا، عرضه گوشت گرم و منجمد با قیمت‌های تعادلی در شبکه‌های مختلف توزیعی از جمله نمایشگاه‌ها‌، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار در دستور کار شرکت پ‍شتیبانی امور دام با همکاری بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی از ورود ۳۰ هزار تن گوشت منجمد خبر داد و افزود: ‌ این میزان هم اکنون در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره با قیمت‌های مصوب در حال عرضه است و گوشت گرم نیز تعادلی از طریق شبکه‌های مختلف توزیع می شود.

ضیغمی با بیان اینکه محدودیتی در عرضه وجود ندارد، قیمت گوشت گرم تنظیم بازاری را ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین تر از کف بازار اعلام کرد و گفت: توزیع روزانه و بر مبنای میزان جذب بازار صورت می گیرد.

به گفته وی روزانه حدود ۴۰ تن گوشت گرم تعادلی علاوه بر تولید معمول در بازار عرضه می شود.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: خللی که در تامین گوشت قرمز ایجاد شد، علت اصلی این افزایش بود و افزایش هزینه‌های تولید هم موجب تغییر نرخ گوشت‌های داخلی شد.

وي افزود : با توجه به اقدامات انجام شده پيش بيني ميشود در روزهاي آينده نرخها روند نزولي داشته باشند اما نبايد انتظار داشت که قيمتها در يک هفته به حالت قبلي خود بازگردد.