درآمد هنگفت مشاوران املاک در ۲ سال اخیر

 ابوالفضل ابوترابی با اشاره به درخواست اتحادیه مشاوران املاک برای افزایش حف الزحمه خود به یک درصد، اظهار کرد: افزایش حق کمیسیون مشاوران املاک در شرایط کنونی به هیچ وجه صلاح نیست، چون مردم دیگر امروز توان و تحمل افزایش هزینه های خود را ندارند.

اخبار اقتصادی- وی با بیان این که جامعه هدف افزایش حق کمیسیون مشاوران املاک، مردم و خریداران و فروشندگان مسکن هستند این یعنی آنکه برای افزایش درآمد عده‌ای محدود، مردم را تحت فشارهای مالی بگذاریم، تصریح کرد: در شرایط کنونی نیز فرآیند محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک دچار مشکل و نقص است و املاکی ها در دو سال اخیر با افزایش قیمت مسکن به درآمدهای چشمگیری دست یافته اند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی سازو کار تعیین حق کمیسیون مشاوران املاک به این گونه است که با افزایش قیمت واحد مسکونی، درصد حق کمیسیون املاکی ها نیز بالا می رود.

وی با بیان این که افزایش حق کمیسیون مشاوران املاک موجب افزایش قراردادهای زیرزمینی و پنهانی می شود به خانه ملت گفت: مردم نمی خواهند دیگر مبالغ بسیار بالا و هنگفت را به جیب مشاوران املاک بریزند، البته این رویکرد تبعاتی را نیز به دنبال دارد که افزایش کلاهبرداری و پرونده های قضایی یکی از این موارد محسوب می شود.

ابوترابی تاکید کرد: باید ساز و کار تعیین و دریافت حق کمیسیون مشاوران املاک اصلاح شود.