خودروسازها برای پرداخت بدهی‌ها اموال مازادشان را بفروشند

 محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص بدهی خودروسازان به شرکت‌های قطعه ساز گفت: دوشرکت بزرگ خودروسازی، درآمد زا بودند که به زیان انبوه رسیدند و این زیان انبوه خود را باید از محل فروش اموال مازاد همچون شعبه‌های خارج از کشور، انبارهای بی‌حد و حصر اطراف تهران و زمین‌های جبران کنند و از فروش آنها مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.

اخبار اقتصادی- نماینده مردم ساوه با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی خواهان پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان است، بیان داشت: بدهی خودروسازان به رقمی بالغ بر 80 هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم بسیار بالایی است؛ از این رو خودروسازان باید اموال مازاد را فروخته و مدیریت هزینه کنند.

وی گفت: به رئیس جدید ایران خودرو پیشنهاد می‌کنم تقاضا و سفارش هیچ نماینده و یا مسئولی را برای بکارگیری نیروی جدید در این مجموعه اجابت نکند؛ ایران خودرو در دوران زیان دهی بین 4 الی 5 هزار نیرو استخدام کرد و این موضوع را همه مسئولان می‌دانستند.

 منصوری با تاکید بر اینکه هم اکنون در آمد مجموعه‌ای مثل ایران خودرو صرف پرداخت مطالبات قطعه سازان و بانک‌ها باید باشد، اظهار داشت: با مدیریت هدفمند مشکلات خودروسازی مرتفع و به مرور زمان این خودروسازی بزرگ به یک مجموعه سودده تبدیل می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات برخی قطعات از سوی خودروسازهای بزرگ با وجود تولید مشابه داخلی آن و البته با همان کیفیت خارجی، خاطرنشان کرد: حاکم بودن فساد در این خودروسازی‌ها سبب شده تا به جای استفاده از توان تولید قطعه سازان داخلی، بر اساس برخی منافع همچنان به واردات قطعات روی خوش نشان دهند.

نماینده مردم ساوه در ادامه گفت: هم اکنون در حوزه لوازم خانگی تحریم بودن واردات این لوازم موجب شده تا رونق صنایع لوازم خانگی محقق شود؛ برای قطعه نیز باید همین اتفاق بیفتد و خودروساز ملزم به استفاده از قطعات تولید داخل شود.