سرپیچی بانک‌ها از نحوه اجرای قانون مرتبط با فروش اموال مازاد

 سیدناصر موسوی لارگانی با انتقاد از اینکه بانک‌ها وظیفه خود را در واگذاری املاک مازاد به درستی انجام نداده‌اند، گفت:"قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر" بانک‌ها را موظف کرده، ظرف 3سال شرکت‌های اقماری، اموال و ساختمان‌های مازادشان را به فروش رسانده و با این کار سرمایه خود را افزایش و در راستای انجام رسالت بانکداری‌شان استفاده کنند.

اکثر بانک‌ها از اجرای قانون مرتبط با فروش اموال مازاد سرپیچی کرده‌اند

اخبار اقتصادی- نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه اکثر بانک‌ها از اجرای بند مرتبط با فروش اموال مازاد در "قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر" سرپیچی کرده و کمتر بانکی اموال مازاد خود را واگذار کرده است، افزود: یکی از بهانه‌های بانکداران این است که اموال را در معرض فروش گذاشته اما مشتری برای آن‌ها پیدا نشده، درحالی که این اموال بسیار بالا قیمت‌گذاری شده‌اند به‌همین دلیل خریدشان برای هیچ خریداری به صرفه نیست.

بانک‌ها رسالت اصلی خود را فراموش کرده و دنبال بنگاه‌داری هستند

به گفته نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، بانک‌ها رسالت اصلی خود را فراموش کرده و دنبال بنگاه‌داری، خرید و فروش ساختمان و فعالیت‌های از این دست هستند اما این فعالیت‌ها با رسالت ذاتی آن‌ها مغایرت دارد.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه در خیابان‌های بسیاری از کشورهای پیشرفته بانکی وجود ندارند اما در ایران برخی بانک‌ها چندین شعبه تنها در یک خیابان دارد، ادامه داد: همچنین اصرار بر مسائلی همچون سه نبش بودن ساختمان، بَر خیابان بودن و... هزینه‌های بسیار سنگینی به‌دنبال دارد که این هزینه‌ها بر دوش مردم است.

در خیابان‌های بسیاری از کشورهای پیشرفته بانکی وجود ندارند اما در ایران برخی بانک‌ها چندین شعبه تنها در یک خیابان دارد، همچنین اصرار بر مسائلی همچون سه نبش بودن ساختمان، بَر خیابان بودن و... هزینه‌های بسیار سنگینی به‌دنبال دارد که این هزینه‌ها بر دوش مردم است

بانک‌ها بالای 25درصد سود می‌گیرند و باز هم دم از ورشکستگی می‌زنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری اینکه بانک‌ها بالای 25درصد سود می‌گیرند و باز هم دم از ورشکستگی می‌زنند در حالی که ساختمان‌های بسیاری را ساخته یا خریداری کرده‌اند، توضیح داد:این مسائل مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده و تولیدکنندگان و صنعت‌گران نمی توانند از ظرفیت بانک‌ها برای رسیدن به تولید بیشتر استفاده کنند.