صفری: بازار سیاه کارت سوخت جدی نیست

 احمد صفری با بیان اینکه بازار سیاه کارت سوخت جدی نیست، گفت: باتوجه به بررسی‌های انجام شده و جلسات متعدد وزارت نفت با کمیسیون انرژی، بعید است جای سوءاستفاده‌ در زمینه کارت سوخت باقی مانده باشد چراکه مسئولان مربوطه تمامی جوانب آن را سنجیده‌اند لذا جایگاه‌داران نمی‌توانند خلاف آنچه از آن‌ها خواسته شده رفتار کنند.

اخبار اقتصادی- باتوجه به بررسی‌های انجام شده و جلسات متعدد وزارت نفت با کمیسیون انرژی، بعید است جای سوءاستفاده‌ در زمینه کارت سوخت باقی مانده باشد چراکه مسئولان مربوطه تمامی جوانب آن را سنجیده‌اند لذا جایگاه‌داران نمی‌توانند خلاف آنچه از آن‌ها خواسته شده رفتار کنند

مردم درصورت مشاهده هر نوع تخلفی گزارش دهند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی چندین بار از طریق رسانه ملی اعلام کرده است که مردم درصورت مشاهده هر نوع تخلفی با مراجع مرتبط تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند.

جایگاه‌داران متخلف جریمه می‌شوند

وی با بیان اینکه مردم درصورت گزارش سریع تخلفات مرتبط با کارت سوخت مانع گسترش آن خواهند شد چراکه در این صورت با جایگاه‌داران متخلف برخورد شده و جریمه می‌شوند، افزود: احیاء کارت سوخت منافع بسیاری برای  کشور خواهد داشت و قاچاق را به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد داد.

هیچ جایگاه سوختی حق دریافت هزینه جداگانه از مشتریان ندارد

صفری تاکید کرد: دریافت مبلغی از مشتریان توسط متصدیان جایگاه در ازای کارت سوخت خلاف قانون است و هیچ جایگاهی حق دریافت هزینه جداگانه از مشتریان ندارد.

سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: از ابتدای شهریورماه میزان سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها در کل کشور در هر بار سوخت‌گیری، از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته و به مرور درصورتی که خودروداران کارت‌های خود را تهیه کنند کارت سوخت جایگاه‌داران حذف خواهد شد./